Projektarbete, era upplevelser av schizofrenin

Mer
12 år 7 månader sedan #429980 av nosleepblues
Hej!

Nu är det såhär att jag går i tredje året i gymnsiet ocg planerar att göra ett projektarbete om schizofreni. Arbetet kommer bestå av till viss del fakta, personliga berättelser samt fotografier som kan relateras till dessa.

Så nu är min fråga om någon skulle vilja ställa upp på att dela med sig av sina egna erfarenheter/tankar/känslor om sjukdomstillståndet.

Jag själv är inte schizofren, dock bara min farbror som led av en väldigt grov schizofreni och han har inte möjlighet att dela med sig av sin syn av den tiden (vilket är helt förståeligt).

Jag skulle vara oerhört tacksam om jag kunde få hjälp!
Tack på förhand! :hjärta

Min mejl är: ithkos@live.se
Mer
12 år 7 månader sedan #429983 av Geta
Hej och välkommen!
Kan du inte lägga ut dina frågor här, så kan vi kopiera och svara i PM?
Mer
12 år 7 månader sedan #429986 av nosleepblues
Har inga specifika frågor då jag ej riktigt varit i den sitsen själv och därför inte är helt säkert på vilka frågor som är relevanta :( eller hur man ska säga.

Är mer intresserad av kortare berättelser om hur man när man fått insikt av sitt tillstånd upplevt det samt om psykvården var av bra hjälp. Även om man fick sin sjukdom genom en psykos som utlöst av t.ex. drogmissbruk etc.

Som du ser är jag lite osäker på vilka frågor som bör ställas, haha :(
Mer
12 år 7 månader sedan #429988 av Geta
Gå in på avdelningen Uppsatser och kolla.
Du går in under Meny och välj sedan Forum och en bit ner på sidan står Uppsatser.
Där kan du nog få idéer.
Mer
12 år 7 månader sedan #430005 av Admin1
Intressant och bra att du gör ett arbete om schizofreni. Jag skall ta upp ditt projekt i nyhetsbrevet, som går ut på fredag till 234 prenumeranter för att du kan få ytterligare svar då. Schizofreni varierar väldigt mycket från person till person. Man kan vara i princip frisk och jobba, men vanligast är man nog förtidspensionerad, men det är bara 15-20 %, som bor i gruppboende och som behöver mycket hjälp.
Mer
12 år 7 månader sedan #430066 av Lillan