Projektarbete, era upplevelser av schizofrenin

Mer
12 år 6 månader sedan #431251 av wolfmanJack
Jag är övertygad om att det är dina vanföreställniningar som talar. Du skulle behöva "fångas in" och dämpas innan det går överstyr. Du lever med plågor i onödan. Ju längre du går omkring i det där tillståndet desto mer verkligt blir det overkliga. Slutligen dämpar medicinen bara topparna eller det riktigt tokiga medan man innerst inne "har på känn" en massa saker...

Jag hoppas för din skull att du antingen söker frivilligt eller att en doktor utfärdar ett vårdintyg och ordinerar något som däckar dig ordentligt. I bland vet man inte själv vad som är bäst för sitt eget bästa.
Mer
12 år 6 månader sedan #431270 av Nissegossen
nosleepblues,

Du har PM (Personligt meddelande)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 6 månader sedan #432106 av nosleepblues

Isa-Alise skrev: Jag har diagnosen schizofreni, men lever som de flesta och arbetar heltid.

Jag håller med Lillan, dra ned bredden på din uppsats. Tänkbara teman är:

Vad är vanliga vanföreställningar vid schizofreni? - denna fråga kan du ställa i tråd här och få många bra svar.

Hur kan man arbeta med rösthallucinationer i självhjälpgrupp? - här kan du läsa Romme och Eschers bok Förstå och hantera röster, samt kolla Rösträtts hemsida: www.rsmh.se/rostratt.shtml Mycket om röster finns i forumavdelningen Mina halluciationer och vanföreställningar här på Viska.

Vad hjälper vid återhämtning från psykos? Läs Aain Topors bok "Vad hjälper" och starta en tråd på det temat här.




Tack så mycket för tipset! Jag håller med om att vad de vanliga vaneföreställningarna vid schizofreni skulle vara intresssant och veta samt hur vardagar för er sett ut under era perioder då ni varit mest präglade av sjukdomen.
Någon mer som skulle vilja bidra med någon?
Skulle vara jättetacksam! :D
Mer
12 år 6 månader sedan #432107 av nosleepblues

Nissegossen skrev: nosleepblues,

Du har PM (Personligt meddelande)


Tack för ditt mejl! Jättesnällt att du tog dig tid att skriva det! Är väldigt tacksam!
Mer
12 år 6 månader sedan #432123 av Admin1
Hur många svar har du hitills fått?
Mer
12 år 6 månader sedan #432124 av Geta
Nu har jag svarat! :D