Äldre person med schizofreni

Mer
11 år 10 månader sedan #482942 av Dinskugga
Hej!
Jag studerar på socionomprogrammet, och läser nu om äldre med psykisk ohälsa. Jag undrar om det finns någon på viska som är över 65 år och villig att ställa upp på en intervju, antingen via mail, telefon eller någonstans i Stockholm.

Allt kommer ske anonymt, jag kommer enbart att använda materialet för en kort analys och du kan självklart hoppa av om det inte känns bra. Om du vill får du gärna läsa min analys sen.

Syftet är att belysa personer över 65 år som kanske inte får hjälp från socialpsykiatrin (t.ex. boendestöd) utan får hjälp för äldreenheten hos kommunen. Om någon vill ställa upp vore det toppen.

Maila mig då gärna på <!-- e --><a href="mailto:forsberg.linnea@gmail.com]forsberg.linnea@gmail.com[/url]<!-- e --> eller skicka ett meddelande här :)
Hälsningar
Linnea Forsberg
Mer
11 år 10 månader sedan #482946 av Geta
Svar från Geta i ämnet Äldre person med schizofreni
Hej!
För några år sedan fanns det faktiskt någon här på Viska som var över 65 år. Nu minns jag inte vad hon hette.
Mer
11 år 10 månader sedan #482963 av Isa-Alise
Mer
11 år 10 månader sedan #482965 av Geta
Svar från Geta i ämnet Äldre person med schizofreni
Jag är runt 60 år men är ännu inte 65 år. Nu har jag aldrig haft boendestöd så jag platsar nog inte i den här intervjun.
Ska bli intressant att se vad psykiatrin gör med en när man fyller 65 år.
Mer
11 år 10 månader sedan #483006 av Nissegossen
Jag fyller 62 i år. Återkom om 3-4 år....

Jag har haft boendestöd, men blev av med det. Har återigen av biståndshandläggare blivit beviljad boendestöd, men ännu inte träffat, eller pratat med enheten de utgår ifrån.

Jag vet ännu inte var de kommer att utgå ifrån, det kan bli en annan enhet och de har inte ännu hört av sig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #483013 av Isa-Alise