Examensarbete på socialhögskolan

Mer
11 år 2 månader sedan #560400 av Dinskugga
Tack för alla synpunkter och intresse. Vill ändå kasta ut frågan igen, finns det någon/några personer som upplever sig återhämtade från schizofreni och skulle kunna tänka sig att ställa upp på en intervju? Allt är självklart helt anonymt. Tyvärr måste jag begränsa mig till Stockholm. Tacksam för all hjälp!

Hälsningar Linnea
Mer
11 år 2 månader sedan #560457 av Nissegossen
Bor i Göteborg och jag är hyfsat återhämtad, men har kvar röster och syner, men betecknar mig numera som rösthörare. Jag har inte legat på något sjukhus sedan 1986 och har haft sjukdomen Schizofreni sedan 1974.

Fast jag har nog ingen lust att ge fler intervjuer, men fråga Geta, eller Admin om någon av dem vill ställa upp.

Annars har du givetvis Isa-Alise som arbetar och står på en låg dos Abilfy, om hon kan tänka sig att bli intervjuad. Hon bor i Uppsala, den kombinationen tror jag går bra ihop. Skriv PM till Isa-Alise och fråga.

Annars har Isa-Alise ett stort kontaktnät genom sitt jobb på RSMH www.rsmh.se/har_finns_vi.shtml#U ... 20l%C3%A4n och umgås med flera som är i hennes bekantskapskrets som troligen uppfyller kriterierna, men de är troligtvis inte medlemmar på viska.

På begäran håller jag hennes namn för mig själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 månader sedan #560483 av Geta
Tidigare i den här tråden har jag förklarat att jag inte alls räknar mig som återhämtad.
Har bara vant mig med tiden att hanka mig fram med den här sjukdomen. :sjuk
Är det inte ett önsketänkande att man återhämtar sig vid schizofreni.
Mer
11 år 2 månader sedan #560539 av Admin1
Risken med att fråga efter återhämtade är att man får med folk som tror själva att de är återhämtade fast de inte är det. Helst bör man välja folk vars läkare sagt att man är återhämtad.
Mer
11 år 2 månader sedan #560541 av Geta
Den enda som säger sig vara återhämtad här på Viska är Isa-Alise.

Alain Topor har sysslat mycket med återhämtning.
www.svd.se/nyheter/idagsidan/han ... _63162.svd
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 2 månader sedan #560542 av Jocke
Vad hette han, Balder? Han skulle sluta på viska för att sköta familjen? Han bor väl i stockholmsområdet?

Vars är världen på väg?