Epilepsi efter serier med ECT?

Mer
8 år 9 månader sedan #755379 av Cider
Är Du själv drabbad eller vet Du personer som utvecklat sjukdomen epilepsi efter eller före avslutad serie med ECT?

Observera att tråden handlar just om "biverkningen" epilepsi, inte om andra tillfälliga eller kvarstående biverkningar. Vill ni veta mer om biverkningar man kan drabbas av finns sidan elchocker.se. Vissa får inga kvarstående biverkningar av ECT ö h t.

Det jag vill undersöka är om det finns något samband? ECT används visserligen för att framkalla ett epileptiskt anfall under varje behandling men att utan el genom hjärnan leva med kramper i vardagen p g a av tidigare ECT - finns det några drabbade?

De som skadar huvudet i trafikolyckor drabbas ibland av epilepsi och de som tidigare lobotomerades utvecklade inte sällan svår epilepsi.

Dela gärna med er av tankar och vittnesmål om detta viktiga ämne!
Mer
8 år 9 månader sedan #755382 av Geta
Svar från Geta i ämnet Epilepsi efter serier med ECT?
Vem är du?

Har fått ECT 6 gånger men har inte råkat ut för något sådant.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 9 månader sedan #755388 av Jocke
Jag har haft pseudo-kramper som läkarna gärna meddelade mig. Jag vet inte skillnaden mellan en epilepsi och en låtsaskramp. Men den tog hårt på mig också, kände smärtan ändå genom att inte kunna kontrollera sina rörelser.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 9 månader sedan #755389 av Geta
Svar från Geta i ämnet Epilepsi efter serier med ECT?
Har du fått ECT, Jocke?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 9 månader sedan #755393 av Jocke
Nej, jag begärde det, men dem sade att mina problem var det inga svårigheter med. Begärde även vad heter det magnetröntgen av hjärnan, för tjugotre år sedan minst?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 9 månader sedan #755402 av Cider
@Geta: Jag är mycket, t ex själv drabbad och nyfiken.