Examensarbete PSYKIATRI

Mer
6 år 6 månader sedan #967646 av larssko
Svar från larssko i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
Tack så hemskt mycket för era svar och att ni tog er tid att svara på dem!
Mer
6 år 6 månader sedan #967649 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
Jag skall ta med det i nyhetsbrevet, som går ut på fredag, så fler svar kan komma då.
Mer
6 år 6 månader sedan #967655 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
Hur påverkar din diagnos ditt liv?
Sjukdomen gör att jag inte kan medverka i det "normala" sociala livet med vänner och jobb och de liv jag levde innan är som bortblåst. Jag dock några få vänner jag umgås med och dom har liknande problem som jag. Något som finns kvar är den intellektuella nyfikenheten och viljan att göra saker.

Hur lång tid tog det att fastställa en diagnos?
Dom misstänkte andra diagnoser (adhd asperger) och satte ingen schizofreni diagnos förrän jag vart inlagd andra gången tre år senare

Får du den hjälp du önskar eller är det något mer som kan göras?
Jag har fått mycket hjälp efter mitt insjuknande med veckokontakt, terapi behandling, vardaglig social träning samt medicinsk behandling. Det som kom lite sent var insatser för min familj som var fem år efter min insjuknande. Dom kunde fått hjälp snabbare för att hantera situationen bättre.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 6 månader sedan #967658 av lonely
Svar från lonely i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
Jag känner igen mej i flera saker en del av er nämner att vila mycket och orkar inte som vanligt jag hoppas ni löser det och får det liv ni vill ha trots diagnos!
Mer
6 år 6 månader sedan #967663 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
Jag har "stängt av" mina tidiga upplevelser då jag inte mår bra om jag tar upp det. Då var det ren överlevnad inget annat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #967664 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Examensarbete PSYKIATRI
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...p;t=834&start=30 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum