BEHÖVER EN PERSONLIG TEXT FRÅN NÅGON MED SCHIZOFRENI

Mer
6 år 2 månader sedan #1017414 av MsTibbs
Jag är inte schizofren så...
Mer
6 år 2 månader sedan #1017415 av Richard
Det heter schizofreni, för att vara petig. Så att du får det rättstavat på uppsatsen!

Men kan själv inte ställa upp eftersom jag inte har fått en direkt schizofrenidiagnos, de har kommit o gått diagnoser. Men jag är drabbad av liknande saker.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1017421 av Jocke
Den jag tror enklast kan sammanfatta psykiskt ohälsa på gymnasienivå är Inwatto? Du kan ju kanske checka med honom?

Själv så är jag mitt uppe i en slags identitetskris, orsakad av okunskaper från min omgivning bestående av föräldrar, skola och psykiatri.
Men schizofreni betyder inte tudelning, utan kapaciteten med kognition och förmåga att komma till rätt slutsatser minskar.

För min del har jag blivit osäker på om autism kan inkluderas i min sjukdomsbild. Som Inwatto kan nog enklare sammanfatta denna komplexa bild av schizofreni lite enklare. Skulle i.o.f. sig kunna sampla mina intryck vid sök på google, jag vet ju vad man ska söka efter i denna sjukdomsbild, min specialitet är bilder och citat kan man säga.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 månader sedan #1017423 av Inwatto
Tycker inte Asblarfg verkar seriös. Ids inte skriva om mitt liv fler gånger...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1017431 av Geta
Av min livshistoria går det inte att läsa ut vad det var som utlöste schizofrenin. Du har tagit dig vatten över huvudet, grabben!
Mer
6 år 2 månader sedan #1017469 av Nissegossen
Asblarfg,
Vad behöver du för slags texter, har skrivit en del denna läste det sista en präst på en tema Gudstjänst i Domkyrkan i Göteborg. [url:3nk1q1t4]http://www.viska.se/forum/viewtopic.php?p=965719#p965719[/url:3nk1q1t4]
Har skrivit en del andra texter min livsfilosofi Twilight zone [url:3nk1q1t4]http://www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=889[/url:3nk1q1t4]

Edit fel länk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum