Stesolid????

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderatorer: Admin1, Moderator2, Moderator1

Inläggav matterik » mån 28 mar, 2011 15:28

Admin1 skrev:matterik,

Du har inte använt naturmedel eller örtteer, som jag läst ibland kan påverka levervärdena?

Jag har gjort det, men fick inga bättre värden av det.
Användarvisningsbild
matterik
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Alternativ » mån 28 mar, 2011 16:17

Frågan Stesolid???? borde gå till läkemedelsupplysningen. Eller?
Användarvisningsbild
Alternativ
Diamantmedlem
Diamantmedlem

Inläggav IRL » mån 28 mar, 2011 16:18

För mig funkade den så att istället för att må dåligt och känna sig som skit så känner man ingenting. Dåsighet kan vara en biverkan så om du tar hög dos se upp med symaskinen :wink:
Du har rätt till din åsikt, även om den är fel;)
Användarvisningsbild
IRL
Silvermedlem
Silvermedlem

Inläggav Snäll » mån 28 mar, 2011 19:55

Nej jag pundar verkligen inte :cry:
Fick EN stesolid av medkänsla efter flera års lidande.Men efterson jag är sjuk och de har misstänkt mig för det,så är jag rädd att det tror det att jag knarkar,om jag måste ta blodprov.Eftersom jag är sjuk kanske jag måste det snart.Vad kan man göra?,Är rädd att jag åker dit och att de tror att jag pundar,Röker eller dricker inte ens. :cry:
Snäll

Inläggav Gäst » mån 28 mar, 2011 19:59

Alternativ skrev:Frågan Stesolid???? borde gå till läkemedelsupplysningen. Eller?

Problemet är att det inte är tillräckligtupplysta,man får fråga och hämta in info på egen hand också.
Gäst

Inläggav Admin1 » tis 29 mar, 2011 14:20

För att upptäcka Stesolid måste man använda sig av speciella drogtester. Vården märker inte Stesoliden i vanliga blodprov, som kollar upp andra saker, som t.ex blodvärde, kolesterol, blodsocker mm.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav Nissegossen » tis 29 mar, 2011 17:09

Att jag varnar för att blanda benzo med alkohol, beror på, att vid en viss koncentration i blodet, dosen behöver inte vara hög. Om man då hamnar i "rätt"läge, så åttafaldigas berusningseffekten momentant och det pallar inte pumpen för, så du riskerar att hamna på bårhuset, med en lapp runt stortån där det står Valium Intoxikation
http://www.drugwiki.net/droger/Diazepam
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen@hotmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Cosmos » tis 29 mar, 2011 20:53

Stesolid är ganska bra mot ångest, men inte lika bra som Sobril. Stessar är faktiskt detsamma som Valium, eller diazepam som ämnet heter.

Xanor ska vara starkast men för mig var de helt värdelösa. Men det är klart, då hade jag en ångest som inte var av denna världen.

Stessar och sprit har inte skadat mig. Blir bara trött och sover i 12 timmar.

Fantastiskt hur medsen funkar olika för olika människor!
Ta det kallt, varmare än så här blir det inte.
Användarvisningsbild
Cosmos
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Snäll » ons 30 mar, 2011 08:02

Admin1 skrev:För att upptäcka Stesolid måste man använda sig av speciella drogtester. Vården märker inte Stesoliden i vanliga blodprov, som kollar upp andra saker, som t.ex blodvärde, kolesterol, blodsocker mm.

Tack så mycket!!! :tummenupp
Vad heter dom testerna?Måste de säga innan då?Hur länge som längst kan man se spår?
Snäll

Inläggav Jonte » ons 30 mar, 2011 08:43

screeningtest är ett test dom kan se det på, men då är det oftast urinprov. Stesolid har en halveringstid på 100-200 tim, så sitter i ett tag.
Användarvisningsbild
Jonte
Silvermedlem
Silvermedlem

Inläggav Alternativ » ons 30 mar, 2011 10:56

Ställ frågan till läkemedelsupplysningen. Ha läst någon dum åsikt på ett forum är ingen grund.
Användarvisningsbild
Alternativ
Diamantmedlem
Diamantmedlem

Inläggav Admin1 » ons 30 mar, 2011 14:41

Snäll,

De gör nog enbart screeningtest för narkotika om de misstänker att dina psykossymptom är framkallade av narkotika. Tror bara en här genom åren blivit testad, så det verkar inte vanligt.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Föregående

Återgå till Om läkemedel

Hem