Har tre stycken,varav en med en inbyggd kylväska med handtag!
den sista köpte jag för inte så länge sedan. Jag hade varit i ett sophus, för någon ställde in flyttkartonger hopvikta och jag såg det och norpade dem direkt, de har ett värde på trettio spänn styck.
Då hade jag ställt pallen där och gått till mitt källarförråd med dem och sedan upp i lägenheten och glömde pallen där.
Jag hittade ju den inte hemma sedan, men hade tänkt åka tvärs igenom hela stan till långt ut på Hisingisland och handla tobak. Jag satt på bussen skitförbannad och hade reserven med mig och hoppade av bussen vid hållplatsen jag skulle till.
Jag skulle där gå till en bankomat, vid banken som låg där och i gatans förlängning var det jag skulle, så jag började gå och vad såg jag en nyöppnad affär med bara billiga grejer. Det stod inte i reklamen utanför, men något gjorde att jag steppade in och frågade om de hade en campingpall till salu? Expediten kom tillbaka med det sista exemplaret de hade och fyndet kostade bara 55 pix, så fram med plånboken och betalade och gick.
På hemvägen konstaterade jag efter att ha gått igenom minnet att den förlorade pallen förmodligen stod i soprummet. Varpå jag ställer kärran med packningen i utrymmet jag har grejerna i och går dit. Där låg den undanskuffad på golvet, men jag fick ju den tillbaka. Så nu har jag tre pall varav en ny med kylväska, så det var nog meningen att jag skulle tänka till den dan...