Musikalitet i Vetenskapens värld (SVT2)

Moderatorer: Admin1, Moderator2, Moderator1

Musikalitet i Vetenskapens värld (SVT2)

Inläggav Geta » mån 20 mar, 2017 19:57

20.00Vetenskapens värld SVT2
Del 9 av 18: Den medfödda musiken. Människan har musikalisk förmåga som är så stark att den tycks vara en medfödd egenskap. Från olika håll kommer forskare nu allt närmare sanningen om musikens ursprung. Genom evolutionen har musiken varit central för människans utveckling. Sitter behovet av rytm i våra gener? Här presenteras forskningen om hur musiken utvecklats och hur den kan styra våra psyken. Programledare: Victoria Dyring.
Textad sid. 199. Även i SVT2 21/3 och SVT2 25/3
Kommer att kunna ses i SVT Play till 4 maj (1 månad)
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Re: Musikalitet i Vetenskapens värld (SVT2)

Inläggav Drummer » mån 20 mar, 2017 20:05

Jag har absolut gehör och kan kompa till det mesta och jag tackar min familj och mina släktingars gener för det! Jag har lätt att programmera låtar i huvudet och sedan spela till! Jag är tacksam att jag fått den gåvan av Gud eller vad nu godheten är

Jag har även börjat spela mer piano hemma hos mina föräldrar och ska utveckla det! Jag har lätt för att höra rätt toner inom musiken! Min gåva i livet! Det finns en kraftfullhet i mitt musikaliska intresse! Sedan måste man vara anpassningsbar men jag gillar att spela skiten ur trummorna ibland fast på ett musikaliskt sätt! Vissa andra har fått gåvor som It-genier som jag inte har! Vi alla är bra på ngt!
Användarvisningsbild
Drummer
Seniorhedersmedlem
Seniorhedersmedlem

Återgå till Musik, Film, Konst och Böcker

Hem