Vad kan jag göra åt min förlorade ungdom & ensamhet?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner

Moderatorer: Moderator1, Admin1, Moderator2

Inläggav 733215 » mån 20 mar, 2017 23:20

Jag själv kollar ofta tillbaka på livet hur det har varit, kan ärliga säga att mitt liv har varit patetiskt, jag slösade bort min ungdom på dataspel och sport... Valde fel utbildning i gymnasiet, fick aldrig någon tjej trots intresse från tjejernas sida i unga år (12-16 års åldern), jag var helt enkelt för blyg och vågade inte prata med dom... Sedan när jag blev 19 år så vågade jag äntligen dejta min första tjej som var flera år äldre, blev ingenting eftersom jag var för desperat & brist på saker att säga, fick i alla fall en kyss... Sedan 4 månader senare fick jag ta på en tjejs bröst för första gången, även där var hon flera år äldre... Sedan dess har det varit stopp från tjejernas sida, dom visar inget intresse längre pga jag tappade håret och blev mycket tunnhårig... Nu klipper jag mig så kort så jag kan skriva att jag är flintskallig.

Aldrig haft en ung tjej, varje gång jag ser en ung tjej i 15-18 års åldern med en kille så inser jag vad jag har gått miste om, jag är på gränsen till för gammal för att dejta en sådan tjej dessutom vill dom nog inte dejta mig pga jag är flintskallig... Jag vill bara ha erfarenheten av att vara tillsammans med en så ung tjej, sedan är jag nöjd och kan fokusera på annat... Men varje gång jag ser en så ung tjej så låtsas jag som ingenting har hänt, men egentligen så gråter jag inombords... Och det värsta är att det blir värre för varje ung tjej jag ser, till slut kanske jag vill ta självmord pga min förlorade ungdom?

Jag vet inte, vad kan man göra?
733215
Platinamedlem
Platinamedlem

Re: Vad kan jag göra åt min förlorade ungdom & ensamhet?

Inläggav Geta » tis 21 mar, 2017 05:24

Inte verkar du att vara så gammal. Idag behöver det inte vara något problem att vara
flintskallig, då det är modernt.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Jocke » tis 21 mar, 2017 07:38

Ja, för mig så är det kört! Är nästan 55+, och kommer nog aldrig mer kunna dejta ngn tjej, det får då bli en yngre variant, eftersom Damerna i min ålder är ganska upptagna. Men jag kände när jag var på kursen igår, att det är vi mot dem, känner ingen gemenskap med ngn i klassen.

Ja, mina minst 25 år inom psykiatrin, har nog försämrat mina aktier på tjejfronten? Vet att man inte får säga brudar till tjejer, ngn kan ta illa upp? Jag är idag inte ledsen över att jag inte har ngn riktig förhållande, om man nu inte räknar med det man hör?

Det är onödigt att ta livet av sig 733215 , jag kände att på kursen pratade vi om härskartekniker, så kände jag att även tjejer kan använda ett maktspråk! Det blir nog inget mer kursande på ett tag.
Vart är världen på väg?
Användarvisningsbild
Jocke
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav 733215 » tis 21 mar, 2017 09:57

Geta, om man blir flintskallig är det kört som ung kille om man vill ha en tjej i 15-20 års åldern.
733215
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Admin1 » tis 21 mar, 2017 14:11

Det bäst är att inte tänka och gräma sig för förluster. Håller man på så länge lider man inte längre av det. Annars ett livslångt lidande.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav ispegelland » tis 21 mar, 2017 16:05

Absolut. Det bästa man kan uppnå för sig själv är att öva sig att inte vara bitter. Som ordet bitter antyder, det försurar livet, och bara för en själv. Vill du vara attraktiv för unga tjejer är det charm o positiv energi som avgör. En sur bitter person blir ingen attraherad av. Kalla fakta. Flintskalliga grabbar kan få hur fina tjejer som helst.
"In nature there's no blemish but the mind:
None can be call'd deform'd but the unkind."
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav ispegelland » tis 21 mar, 2017 16:24

Förresten underlättar det att inte vara helt barskrapad också i inledningsskedet. Att låtsas ha lite mer pengar än man har. Inledningsvis. Sen kan sanningen komma fram. Ingen vill ju ha nån som man hela tiden måste betala allt för. Som tjej är det mer ok att inte just ha några pengar. Tror det.
"In nature there's no blemish but the mind:
None can be call'd deform'd but the unkind."
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Återgå till Samlevnad

Hem