Zoidars tråd

Här kan religiösa och andliga ting diskuteras

Moderatorer: Moderator1, Admin1, Moderator2

Re: Zoidars tråd

Inläggav björk » sön 12 mar, 2017 21:12

Jag vill framför allt be om ursäkt te zoidar jag har betett mej "dålig".
Jag läste i bibeln. Jag är född en Torsdag så jag tvivlar väl antar jag emellan dess båda sidor.
Läst en bra bit på bara 2 dagar de talar för mej. O till zoidar förlåt om jag betedde mej dåligt !!!!!!!!!!!!!!!!!
Det jag vill betona nu är att jag fick ett rus av läsningen i sig!

Jag har inte betett mej alls bra, kan erkännas........... :jump

8O
Användarvisningsbild
björk
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav zoidar » sön 12 mar, 2017 22:31

Jag har inte alls tagit illa upp för något Björk! Jag vet inte något som du skulle behöva be om förlåtelse för till mig om. Så du kan vara lugn ;)
Turning despair into anger, turning anger into passion, turning passion into love, turning love into sacrifice, turning sacrifice into life!
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Utomjordingen » mån 13 mar, 2017 01:02

Zoidar är bara í fas 1 som min kvinna är!

När ska Zoidar komma in i fas 2 och 3?

Visst det här med Bibeln - boken är lite som Harry Potter där man tror på Hokus Pokus och Matrix och sånt. Djupt det också!

Sen när man kommer till fas 2 så tror man på utomjordiskt liv på riktigt att utomjordingar faktiskt finns på denna planet.

Sen fas 3 - ja, det tar jag upp om en annan dag. För det är för stort för att Ni ska få veta... .
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction- fast på riktigt... .

"Alex" Bild
Användarvisningsbild
Utomjordingen
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav björk » ons 15 mar, 2017 18:29

zoidar skrev:Jag har inte alls tagit illa upp för något Björk! Jag vet inte något som du skulle behöva be om förlåtelse för till mig om. Så du kan vara lugn ;)

Zoidar - Jag sympatiserar med dej!
Finns det inget annat kan det inte va så illa ang....
Böcker särdeles bibel! :!: :!:
Användarvisningsbild
björk
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav cecilia76 » ons 15 mar, 2017 19:37

Då är jag i andra fasen :-)
Användarvisningsbild
cecilia76
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Nissegossen » ons 15 mar, 2017 20:29

Fas 3 då utskickad med noll förlängning av fk
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » ons 15 mar, 2017 20:30

Politisk fråga
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav zoidar » ons 15 mar, 2017 23:25

Jag är i fas 4 :D
Turning despair into anger, turning anger into passion, turning passion into love, turning love into sacrifice, turning sacrifice into life!
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Amandara » tor 16 mar, 2017 00:18

Jag är i fas 7k
Användarvisningsbild
Amandara
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav zoidar » tor 16 mar, 2017 09:24

I'm all Warhammer 40K :D

Bild
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav zoidar » mån 20 mar, 2017 23:44

Denna helg kom ingen betraktelse, utan jag postar till nästa helg istället. Jag har skrivit klart betraktelsen idag som kommer postas här på fredag. Betraktelsen heter "Lovprisning".
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav zoidar » tor 23 mar, 2017 00:22

Vill dela denna fantastiska dikt.

Bild
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav björk » tor 23 mar, 2017 09:23

Zoidar, nu har jag begynt ett meditations,
era, jag hade en lång era med hård musik i ungefär 4-5 veckor!
Nu har de fel omvänt. Eller de har vänt om till det goda med ljus inslag.
Mycket agenda med meditation. O liknande.
Måendet blir bättre då liksom........ Men ngt så manifesterat och grundlagt tar tid
att smälta det är ingen smältdegel förstås utan ett närmande till lugn.
Och "bra"......... Läser även en bok man blir bortskämd av.
Det är sällan det händer med böcker men med denna är de så. !
Att det händer roligt nonstop liksom !
:fiol
Användarvisningsbild
björk
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav zoidar » tor 23 mar, 2017 09:56

En kompis har gjort denna video som stillar sinnet. Hans videos kanske är något för dig Björk?

Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav zoidar » fre 24 mar, 2017 08:02

Betraktelse – Skapelsens lov

Säg till Sions dotter: Se, din konung kommer till dig, ödmjuk, ridande på en åsna, på ett åsneföl, en arbetsåsnas föl.
/Matt 21:5

Då han närmade sig sluttningen av Oljeberget, började hela skaran av lärjungar i sin glädje prisa Gud med hög röst för alla de kraftgärningar som de hade sett: "Välsignad är han som kommer, konungen, i Herrens namn! Frid i himlen och ära i höjden!" Några fariseer i folkmassan sade då till honom: "Mästare, säg åt dina lärjungar att tiga!" Han svarade: "Jag säger er att om de tiger, kommer stenarna att ropa."
/Luk 19:37-40

Jesus red på en åsna mot Jerusalem. Han kunde valt att rida på en stridshäst, men han valde en åsna. Han kom inte som en vanlig krigsherre, utan han kom som en tjänande kung. Han bar med sig en annan segerdoft än av en världslig seger. Det skulle bli en andlig seger vunnen genom ödmjukhet och offer, inte genom vapen. Den ondes makt skulle bli omintetgjort inte bara för all framtid utan också från all dåtid, ända från det ögonblick då de första människorna vandrade bort från Gud. ”Nu skall denna världens furste kastas ut” (Joh 12:31).

Lärjungarna hade insett att Jesus, han var den Messias som profeterna hade förutspått skulle komma. De kunde inte göra annat än att jubla i glädje och prisa Gud. En del tog då anstöt och ville tysta ner lärjungarna, men Jesus försäkrade dem, om de skulle tiga då skulle stenarna, ja skapelsen själv ropa. ”Himmel och jord skall prisa honom, havet och allt som rör sig där” (Ps 69:35).

Det står skrivet: Så sant jag lever, säger Herren, för mig skall varje knä böja sig, och varje tunga skall prisa Gud.
/Rom 14:11-12

Om vi inte prisar Gud, om vi inte böjer oss för honom idag, då sjunger ändå skapelsen Guds lov. Det är som det står i en låt av rockbandet ”Petra”: ”Somebody's gonna praise His name. Somebody's gonna call Him Lord. It'll either be you and me or it's gonna be a rock or tree.” Vare sig vi vill prisa Gud eller inte, så prisas Herrens namn i evigheten, och om vi inte böjer knä för Herren idag, så kommer det en dag då alla knän kommer böjas inför honom.

(Den helige Franciskus av Assisi, s. 262) - Johannes Jörgensen
Varje varelse var för Frans ett ord alldeles direkt från Gud. Som alla fromma kände han i högsta grad alla tings värde och ärade dem som något kostbart och heligt. Han förstod Guds väsen genom Hans skapelser ... Denna känsla fyllde Frans med en ständig glädje över Gud och en oavbruten lust till tacksägelse. ”Vår skapare vare lovad, broder fasan”, så tilltalade Frans denna sällsynta fågel som en av hans välgörare hade sänt honom. ”Sjung Guds pris”, syster cikada, utbrast han under olivträden vid Portiuncula och syster cikada sjöng ...”

Franciskus var munk och den man som blev upphov till Franciskanorden. Hans kärlek till Gud och Guds skapelse var stor. Han såg Guds storhet i skapelsen och han vårdade den med ömhet. Franciskus tilltalade djuren med djup respekt och samfällt med skapelsen prisade han Herren: ”Lova Herren alla Hans verk, prisa och upphöj Honom i all evighet”.

Ända från världens skapelse ses och uppfattas hans osynliga egenskaper, hans eviga makt och gudomliga natur genom de verk som han har skapat.
/Rom 1:20

Bild
Användarvisningsbild
zoidar
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

FöregåendeNästa

Återgå till Andliga frågor

Hem