Snälla hjälp. Jag mår jätte dåligt.

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft

Moderatorer: Moderator1, Admin1, Moderator2

Re: Snälla hjälp. Jag mår jätte dåligt.

Inläggav minamina » ons 19 apr, 2017 22:48

notwoodstock skrev:Jag vill uppmana dig att gå och prata med en sjukhuspräst, dom kan be och hjälpa.

Det är gratis, Nisse kan hjälpa med hur, säkert! :hjärta

Tack för tipset : )
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav Geta » tor 20 apr, 2017 06:23

Nu är det ju konstaterat att du inte har dött. Det motbevisar dina teorier.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » tor 20 apr, 2017 10:19

:tänk Jag tror minamina att du behöver ett bollplank att säga det som du har i huvudet till någon som har tid att hjälpa dig i den situation du är i.

Därför vill jag ge dig tipset om att på det sjukhus du blir inlagd på om du blir inlagd.
Där finns sjukhuskyrkan och där om du går dit, kan personalen på sjukhuskyrkan prata med dig och agera bollplank med dig. De har alla samma tystnadsplikt som den andra personalen på sjukhuset. Jag gjorde samma sak själv, gick till sjukhuskyrkan och pratade med en som är utbildad psykolog, men alla där går att prata med, de har utbildning för det även om flera av dem inte har just psykologutbildning, hon jag gick till en gång i veckan och pratade med i en 5-6 år, det kostade inte någonting, helt gratis och det var jag som avslutade det själv, inte hon.

Även om du inte är kristen och inte är troende eller har en annan religion, så är alla välkomna dit. :hjärta
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » tor 20 apr, 2017 10:29

Om du nämner orten du bor på, så kan jag hjälpa dig att få en person som jobbar på den sjukhuskyrkan och jag kan då leta fram telefonnumret dit, för en första kontakt, men helst att du själv söker dem på det sjukhus du skulle bli inlagd på.

Det här är att Notwoodstock utmanar mig och det har du gott av tjejen

Det är inte i första hand prästen, även om min kontaktperson jag har är utbildad präst. Honom har jag fått inom socialförvaltnings psykiatri. Jag menar nu annan personal i första hand som är anställda där. Prästen där har fler ställen att ta vara på och han är nog redan belastad av att ha mycket annat att ta hand om!
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » tor 20 apr, 2017 10:33

Ang Admin, är hela världen full av tappade sugar! 8O :wink:
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Admin1 » tor 20 apr, 2017 11:47

Jo, OCD är besläktad med psykos. En del med schizofreni har OCD också förutom schizofreni. Tidigare räknades OCD till ångestsjukdomarna men inte nu längre för det är en genen grupp.

http://www.viska.se/sjalvhjalp/2215-tvangstankar-och-tvangshandlingar
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav minamina » tor 20 apr, 2017 18:29

Ja tyvärr är det det. Tack för länken.

Kommer jag någonsin förlåta mig själv nu? Kommer jag någonsin gå vidare?
Hur ska jag kunna någon dag vara glad när jag vet vd jag gjorde mot mig själv, när jag trots att jag vet att det var riskfyllt att gå dit så gjorde jag jag det? Hur ska jag någonsin veta om de gjorde någonting med mig eller la någonting som är farligt?
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav minamina » tor 20 apr, 2017 18:31

att behandlas av någon som man har skuld hos måste väl vara en av de dummaste grejer man kan göra?
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav Geta » tor 20 apr, 2017 18:33

Kan du inte betala skulden till tandläkaren?
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav minamina » tor 20 apr, 2017 18:37

vad hjälper det nu om jag gör det? har redan "behandlats" så skadan har redan skett... (om det finns en skada)...
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav minamina » tor 20 apr, 2017 18:38

Nissegossen skrev:Om du nämner orten du bor på, så kan jag hjälpa dig att få en person som jobbar på den sjukhuskyrkan och jag kan då leta fram telefonnumret dit, för en första kontakt, men helst att du själv söker dem på det sjukhus du skulle bli inlagd på.

Det här är att Notwoodstock utmanar mig och det har du gott av tjejen

Det är inte i första hand prästen, även om min kontaktperson jag har är utbildad präst. Honom har jag fått inom socialförvaltnings psykiatri. Jag menar nu annan personal i första hand som är anställda där. Prästen där har fler ställen att ta vara på och han är nog redan belastad av att ha mycket annat att ta hand om!

tack snälla du för att du är villig o hjälpa. ska tänka på saken. Tack igen
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav Geta » tor 20 apr, 2017 18:41

minamina skrev:vad hjälper det nu om jag gör det? har redan "behandlats" så skadan har redan skett... (om det finns en skada)...

Men om du betalar får du bättre samvete. Annars kan det gå till Inkasso.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav minamina » tor 20 apr, 2017 18:41

Jag borde åtminstone tagt med mig någon dit och inte gått ensam.

Tro mig, hade de varit schyssta och tagiy hand om mig väl och om min rädsla så hade jag inte haft dessa tankar. men jag såg ingen empati hos dem och sjuksköterskan verkade vara otrevlig.
minamina
Bronsmedlem
Bronsmedlem

Inläggav notwoodstock » tor 20 apr, 2017 21:59

Du skall veta att Bibeln säger att vi kämpar inte mot kött och blod, utan mot andemakter. Kristna och andra säger ju att man kan ha kropp, ande och själ. Anden kan vara mer eller mindre ond. Och inte alltid vara människornas egen, utan kan komma från större makter.

Så då är det kanske ett mysterium vilka makter som kanske körde över er allihop och åstadkom en sådan jobbig upplevelse.

Men jag kan trösta dig med att Gud bryr sig om människor med känsliga samveten. Så jag tror Gud uppe i himlen nu vet om lite vad som hände, och han är säkerligen villig att förlåta så liten miss som ju du, stackars människa möjligtvis gjorde.

Man kan som Nissegossen skriver ofta, gå in i sin kammare, och helt enkelt be Gud i bön om förlåtelse för det man gjorde fel.

Gör som du känner dig van och trygg med, och tro mig, jag unnar dig att få frid med Gud, genom att be en kort bön om saken, bara.

Jag är lycklig över en underbar Gud, "Gud är kärleken". Hoppas det blir bra för dig också! :hjärta :grandpa
Användarvisningsbild
notwoodstock
Diamantmedlem
Diamantmedlem

Inläggav Admin1 » fre 21 apr, 2017 10:40

Du kan ju kontakta psykiatrin om du kan få remiss till sjukhustandläkare, som undersöker om du har några skador. Vid extrem tandvårdsrädsla kan man få gratis tandvård där.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Föregående

Återgå till Mina hallucinationer och vanföreställningar

Hem