Hur gör du för att nå dina mål?

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderatorer: Admin1, Moderator2, Moderator1

Re: Hur gör du för att nå dina mål?

Inläggav ispegelland » fre 19 maj, 2017 16:14

jag tar 1 steg i taget. Grattis MsTibbs, det var riktigt strongt gjort!
"In nature there's no blemish but the mind:
None can be call'd deform'd but the unkind."
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 17:55

Ja Cider det är en bra fråga! Ja jag har varit ren i åtta år ifrån heroin, forskning säger att 98 % återfaller inom sex år av heronister! Och en genomsnittsålder på heronister är 34 år! Det tog två år av rejäl kamp på typ liv och död för att ta sig ur detta helt och hållet!
lonely
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 18:03

Ja ispegelland jag tar oxå en dag i taget och lever i nuet in real life! Men jag är trött på det jag måste ha lite struktur och mål! Idag ger jag blanka fan i det, jag sover hela dagarna och får ingenting vettigt gjort, vet inte vilken dag det är eller vilken tid på dygnet det är, städar aldrig mitt hem och slarvar med maten, köper hem micromat, går inte till tandläkaren fast jag borde, missar samtal med min psykolog, lovar och bestämmer aldrig nånting och skiter fullständigt i kraven från min omgivning för jag pallar inte....

Kort sagt det är ingen ordning och reda på mej! Och jag vill ha ett vettigt och bra liv! Jag har en del drömmar om att börja jobba och ta en paus i sjukersättningen för att testa jobba och se hur det går!!!
lonely
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav MsTibbs » fre 19 maj, 2017 18:06

Tack ispegelland! Får se hur det går med diabetes och sömnapne nu då...
AS, ADHD och schizoaffektiv. On the internet all tears are virtual, and all my imaginary friends are real.
"Benzo är den enda medicin som fungerar i burken." ---Psykiater
Användarvisningsbild
MsTibbs
Seniorhedersmedlem
Seniorhedersmedlem

Inläggav ispegelland » fre 19 maj, 2017 18:08

den planen låter ju hur kul som helst Lonely! men ta det i din egen takt o förbered dig väl. öva på hur mornarna blir, för då blir det väldigt stressigt. men du kanske kan börja med deltid för att vänja sig.
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Geta » fre 19 maj, 2017 18:52

Jag försöker leva sunt för att kanske leva tills jag blir 80 år.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 19:18

Jag är övertygad Geta att du kommer leva tills du är 80! På nåt sätt vet jag det bara.....

Ispegelland, ja det sägs att man börjar med småsteg sen när man känner sig idiotsäker på dom stegen tar man nästa steg och så vidare! Men jag har ingen aning om det stämmer, men jag tänkte som du råder om att testa det..... Sedan tänkte jag fråga min läkare om jag får eller kan börja med sjukhusgymnastik för mina problem för att lära mej att träna på rätt sätt så att jag sedan kan träna på egen hand..... Jag brukar piggna till och bli alertare juh mer jag tränar eller motionerar..... Det gör en på friskt och gott hunör både för kropp och knopp....
lonely
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav IngeF » fre 19 maj, 2017 22:51

lonely skrev:Ja Cider det är en bra fråga! Ja jag har varit ren i åtta år ifrån heroin, forskning säger att 98 % återfaller inom sex år av heronister! Och en genomsnittsålder på heronister är 34 år! Det tog två år av rejäl kamp på typ liv och död för att ta sig ur detta helt och hållet!

Desto lenger man er nykter, desto bedre blir oddsen for at man holder seg nykter. Slik er det vel med alle typer misbruk. Men terskelen for å prøve heroin er nok høyere enn omtrent noe annet rusmiddel.
IngeF
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav lonely » lör 20 maj, 2017 00:00

Ja i Sverige är nog heroin det farligast drogen..... Tröskeln är hög men när man mår så dåligt man kan nånsin må är heroin sista utvägen..... Ironiskt nog att hade jag inte tagit heroin under tiden innan jag fick hjälp så hade det nog varit mycket värre alltså att jag skulle kunnat lika gärna inte levt.....
lonely
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav IngeF » lör 20 maj, 2017 09:36

Nå kan man bestille veldig mye merkelig syntetisk narkotika fra Kina, som ingen egentlig vet hva er for noe, og som har en styrke vi ikke har sett maken til før.
IngeF
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Nissegossen » lör 20 maj, 2017 11:39

lonely skrev:Ja jag såg i förrgår artikeln om appen, men har för lite plats på mobilen att ladda ned det och jag kan inte ta bort appar som jag har som är jätteviktiga att ha!

http://www.va.se/nyheter/2016/05/25/enkelt-knep-ger-mer-ledigt-utrymme-i-din-iphone/
http://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=NyoEWZzHNpDH8Af6uK6gDA#q=mera+minne+iphone
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » lör 20 maj, 2017 11:51

lonely skrev:Tex så har jag varit ren ifrån heroin sedan första åren efter jag sluta med det var en levande mardröm i allra högsta! Men idag är jag fri ifrån det!!!

Träffade för många år sedan en kvinna, hon hade varit missbrukare vad jag tror på heroin. Hon gick till avvänjningen och fick ersättningsmedel, men hon beslutade sig en dag, att gå Cold turkey. Hon berättade, jag tog och satte en hink bredvid sängen i den spydde och sket jag i. Det hon sade var vad jag tror att efter tre veckor kunde hon gå ut, gick då till beroende enheten när ssk får se henne, sade hon välkommen tillbaka till livet. Hon gjorde ett starkt intryck på mig. Vi var i stort sett jämnåriga.
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Amandara » lör 20 maj, 2017 12:51

Jag lever i nuet....today well lived makes yesterday good and tomorrow good.
[url]https://amandasgardiner.wordpress.com[/url]
Användarvisningsbild
Amandara
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav ispegelland » lör 20 maj, 2017 13:15

ungefär samma här. egentligen är det skönt att inte sträva efter så många mål utan ha vanliga dagar.
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Admin1 » lör 20 maj, 2017 14:38

Missbruket vid schizofreni brukar vara mildare på grund av pengabrist och att missbruket ger med biverkningar.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Föregående

Återgå till Mina egna behandlingstips

Hem