Körde in i folkmassa - hörde röster (DN)

Om artiklar, tidningslänkar mm

Moderatorer: Moderator1, Admin1, Moderator2

Körde in i folkmassa - hörde röster (DN)

Inläggav Geta » fre 19 maj, 2017 07:53

Var påverkad av narkotika och hörde röster, när han körde in i en folkmassa
i New York.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/korde-in-i-folkmassa-i-new-york-sager-att-han-horde-roster/
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Re: Körde in i folkmassa -hörde röster (DN)

Inläggav Admin1 » fre 19 maj, 2017 10:46

Gissar han tog kokain för det kan ge psykos, liksom amfetaminer.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Re: Körde in i folkmassa - hörde röster (DN)

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 12:41

Jag har alltid ignorerat mina psykoser! Annars hade det gått mycket illa! Människor som han som åkte in i folkmassan ignorerade inte utan trodde på rösterna! Det är skrämmande när det har gått så långt som med honom där man helt saknar sjukdomsinsikt! Det är även sorgligt för ens friska del i livet när han har fått hjälp att leva med det!

Om han vaknar upp och inser vad han har gjort blir det väl väldigt jobbigt att leva med konsenkvenserna av sitt handlade när man har fått hjälp med bland annat mediciner så man längre inte har så mycket psykos!
lonely

Inläggav MsTibbs » fre 19 maj, 2017 15:25

Folk tror man är farlig... :(
AS, ADHD och schizoaffektiv. On the internet all tears are virtual, and all my imaginary friends are real.
"Benzo är den enda medicin som fungerar i burken." ---Psykiater
Användarvisningsbild
MsTibbs
Seniorhedersmedlem
Seniorhedersmedlem

Inläggav Geta » fre 19 maj, 2017 15:28

Jag är glad att jag inte kör bil längre och att jag inte orsakade någon olycka under
de 20 år som jag körde bil. Nu gick ju jag inte på kokain eller amfetamin.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav ispegelland » fre 19 maj, 2017 16:23

jag tror att vissa personer som begår hemska handlingar bara skyller på röster, bara för att de hoppas på mildrande dom. ingen kan motbevisa dem.
"In nature there's no blemish but the mind:
None can be call'd deform'd but the unkind."
~ William Shakespeare
Användarvisningsbild
ispegelland
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 17:35

Är du inte farlig då MsTibbs? Har juh hört om dina militära försök, höger extrema åsikter, röster som befaller dej? Men jag kan ha helt fel vilket jag hoppas att jag har för jag gillar dej och dina inlägg vanligtvis på viska, en del gånger är det ibland nåt man har oxå sagt eller tänkt som du.....
lonely

Inläggav MsTibbs » fre 19 maj, 2017 18:28

Jag jobbar på saken. Kommer ta ett tag. Men det var iaf några månader sedan jag hade befallande röster sist och vapen får jag inte ha längre.... :(
AS, ADHD och schizoaffektiv. On the internet all tears are virtual, and all my imaginary friends are real.
"Benzo är den enda medicin som fungerar i burken." ---Psykiater
Användarvisningsbild
MsTibbs
Seniorhedersmedlem
Seniorhedersmedlem

Inläggav IngeF » fre 19 maj, 2017 19:25

ispegelland skrev:jag tror att vissa personer som begår hemska handlingar bara skyller på röster, bara för att de hoppas på mildrande dom. ingen kan motbevisa dem.
Nettopp derfor burde rettspsyk ikke finnes. Jeg ser ingen motsetning mellom straff og medisinsk behandling. Jeg er ikke fremmed for tanken for at Breivik var psykotisk, men det ble et folkekrav at han måtte være bare terrorist. Når man ser ham i hjemmelaget uniform kan man undre, men det burde aldri være et tema i det hele tatt.
IngeF
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav lonely » fre 19 maj, 2017 19:39

Såklart inget gott kommer aldrig någonsin ur vapen eller för den delen olika former av våld! Här i uppsala levde en mördare under beskyddad identitet pga rädsla för hämndaktioner, dom fick tillslut tag i han och mörda honom.....

Det låter skönt att höra att du inte längre störs av röster! Vad har du gjort eller vad har hänt att du inte just nu den här perioden hör röster? Vilket är positivt! Har förstått att många mår jävligt dåligt av att höra röster! Jag brukar inte höra röster utom en period när jag tog nozinan så strax innan jag somna hörde jag röster utanför mitt fönster att dom planera bryta sig in hos mej och mörda mej..... Men det slutade när jag hade slutat med nozinan för det var synd för jag sov annars så bra av nozinan!
lonely

Inläggav Admin1 » lör 20 maj, 2017 15:24

ispegelland skrev:jag tror att vissa personer som begår hemska handlingar bara skyller på röster, bara för att de hoppas på mildrande dom. ingen kan motbevisa dem.

Tror också på det. Det hände förr att män som mördat fick rättspsyk, men efter ett halvår var de friska och blev utskrivna och hade avtjänat sitt straff.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav Amandara » lör 20 maj, 2017 15:32

Jag har rätt bra koll på mig själv vad man får göra och inte länge när jag är psykotisk.....kan gå länge med psykos.....men till slut försvinner sjukdomsinsikten och då står jag inte längre med fötterna på marken. Har gjort några dumma grejer men inget som på långa när kvalificerar till rättspsyk och det är en trygghet att veta att även om jag blir dyngsjuk blir jag inte alltför hemsk. En dålig sak när man är väldigt sjuk är om grannarna bråkar och man blir svårt orättvist behandlad.
Användarvisningsbild
Amandara
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav Geta » lör 20 maj, 2017 15:54

Senast som jag var psykotisk hoppade jag på en granne på ICA och anklagade honom för
att inte hälsa när vi möttes i trappan. Det jag egentligen var arg på var att han kastade ner
skräp på min balkong. Det är nu 12 år sedan. Har varit rädd för honom. Det enda som varit
är att han låtsades köra på mig med sin bil, när jag kom cyklande.
Användarvisningsbild
Geta
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Nissegossen » lör 20 maj, 2017 16:27

Jag blir aldrig våldsam, jag vänder det inåt mot mig själv. Är inte våldsam till naturen och har aldrig varit medvetet elak mot någon. Dock vågar jag inte lita på att jag om jag blev psykotisk att jag inte tar livet av mig själv. Är därför livrädd för att få en psykos.
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Amandara » lör 20 maj, 2017 16:34

Jag tror att Breivik var psykotisk
Användarvisningsbild
Amandara
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Nästa

Återgå till Från Media

Hem