Psykiatriker i Stockholm

Skriv här vad du tycker

Moderatorer: Moderator1, Admin1, Moderator2

Re: Psykiatriker i Stockholm

Inläggav Be_patient » mån 13 nov, 2017 17:09

Hmm nä, dom är på psykos mottagningen för vuxna. Om jag är personal, patient eller inte får stå för dig.. Jag upplever det som en bra mottagning. Så det var mitt tips, så jag svarade på det i tråden :-)
Senast redigerad av Be_patient ons 15 nov, 2017 06:32, redigerad totalt 1 gång.
Be_patient
Järnmedlem
Järnmedlem

Inläggav Gardenia » mån 13 nov, 2017 18:24

Vilka mediciner tar du och vad har du för sjukdom? Själv undrade jag om psykiatrikers i Sthlm då jag hade frågor om min medicin, min kommunikation med min läkare på Serafen fungerade inte. Själv tycker jag att psykiatrin förstört precis allting för mig.
Gardenia
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Carmen Al Kebab » tis 14 nov, 2017 15:11

Varför flyttar du inte till Norge? Tror alla ställen inom psykiatrin där har medicinfritt alternativ? Dessutom blir vi rika i Norge :P
Carmen Al Kebab
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Admin1 » tis 14 nov, 2017 16:13

De flesta vill nog ha mediciner och slippa medicinfritt. Medicinfritt innebär nog mer kontakt med psykiatrin, vilket du själv inte gillar t.ex. Kan innebära också längre inläggningar. Mediciner kontrollerarar man i regel själv.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav Carmen Al Kebab » tis 14 nov, 2017 17:14

Aa, bara som ett alternativ ifall ingen medicin fungerar eller ifall biverkningarna tar över... Här i Sverige så kan vi inte välja.
Carmen Al Kebab
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Gardenia » tis 14 nov, 2017 17:28

Jag tar ingen medicin längre, men jag känner att medicinen förstörde mig under tiden jag tog den och jag har blivit ängsligare nu efter att jag medicinen försvunnit ur kroppen. Har aldrig haft problem med ängslighet tidigare, så jag är rädd att medicinen rubbat något i hjärnan på mig.
Gardenia
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Nissegossen » tis 14 nov, 2017 19:37

Tänk i detta psykologi, det är inte enbart mediciner utan hela situationen som sådan
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! http://www.youtube.com/watch?v=N2XyNn5z5lk
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
nissegossen2@gmail.com
Användarvisningsbild
Nissegossen
Jubelhedersmedlem
Jubelhedersmedlem

Inläggav Carmen Al Kebab » tis 14 nov, 2017 23:38

Gardenia skrev:Jag tar ingen medicin längre, men jag känner att medicinen förstörde mig under tiden jag tog den och jag har blivit ängsligare nu efter att jag medicinen försvunnit ur kroppen. Har aldrig haft problem med ängslighet tidigare, så jag är rädd att medicinen rubbat något i hjärnan på mig.

När var sista medicinen du tog? Du kanske har normaliserat tillståndet när du hade antipsykotika? Det tar tid att återställa sig på naturlig väg.
Carmen Al Kebab
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Be_patient » ons 15 nov, 2017 05:33

Ok. Jag förstår. Du tycket inte att medicinerna hjälpt dig
Svårt att tipsa dig om en bra psykiatriker om inte medicinerna hjälper. Jag tror dock att mediciner kanske skulle kunna hjälpa dig, men att du inte hittat rätt än. Medicinfritt kan på sikt vara värre. Önskar dig lycka till! :)
Be_patient
Järnmedlem
Järnmedlem

Inläggav Gardenia » ons 15 nov, 2017 09:12

Nej, jag behöver inga mediciner, för jag har ingen psykisk sjukdom. Psykiatrin har gjort mig sjuk. Därför ville jag träffa en ny psykiatriker för att fråga om min hjärna kunde bli återställd och frisk igen, efter att de förstört mig med mediciner! Jag behövde träffa en psykolog att prata med förut, inga mediciner. Det var fel att jag hamnade hos psykiatrin när jag behövde lite terapi bara.
Gardenia
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Admin1 » ons 15 nov, 2017 10:16

Det finns inga bevis för att Abilify förstör hjärnan. Däremot kan psykoser göra det så man aldrig blir densamma efteråt. Tänkande kan försämras, man kan få lässvårigheter och kan inte klara att jobba. Dina idéer om Abilify liknar en del vanföreställningar, så du är kanske inte helt 100 % om man säger så.
Läs Viska:s självhjälpsbok Upp till Kamp!
Användarvisningsbild
Admin1
Administratör

Inläggav Carmen Al Kebab » ons 15 nov, 2017 10:18

Tro mig, du blir återställd men det kanske tar 3-9 månader från det tillfället då du verkligen har noll antipsykotika i kroppen... Allt handlar om dopamin, det är det som gör dig pigg.

Psykiatriker kommer bara vara där för att ge dig medicin sedan vill de ta ut lönen på 75.000/månad, de skiter fullständigt i dig egentligen... Kanske 5-10% av alla psykiatriker verkligen bryr sig.

Varför flyttar du inte till Norge? Där kan du leva utan medicin och bli rik.

Abilify är en medicin som håller sig i blodet längst, du hade otur men jag tror att det är borta i ditt blod just nu? Det var väl 6 månader sedan du tog sista sprutan?
Carmen Al Kebab
Platinamedlem
Platinamedlem

Inläggav Gardenia » ons 15 nov, 2017 10:54

Det är 5,5 månader sedan jag tog den sista sprutan. Har känt mig bra i ca tre veckor nu, bortsett från att jag är tröttare än vanligt. Tills jag kom i kontakt med psykiatrin har jag varit ambitiös, pigg, driven. Känner mig oroad över att jag blivit så seg och saknar driv.

Vill helst inte flytta till Norge då jag trivs bra i Sthlm. Map mitt yrke borde jag idag ha en lön på minst 40 000 kr, istället för att gå arbetslös som jag gör idag.
Gardenia
Guldmedlem
Guldmedlem

Inläggav Utomjordingen » ons 15 nov, 2017 11:36

Gardenia, har psykiatrin släppt taget om Dig? Hur gick det till i så fall? Jag har en gång i tiden under flera decennium försökt bli fri från psykiatrin - men de/systemet säger att jag måste ha med dom att göra i hela mitt liv.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction- fast på riktigt... .

"Alex" Bild
Användarvisningsbild
Utomjordingen
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inläggav Gardenia » ons 15 nov, 2017 12:10

Avbokade mina besök jag hade hos öppenvården för några månader sedan och sedan dess har de inte hört av sig, varken på telefon eller brev. Har kontakt med en ny psykiatriker på en annan ort, då jag kände att jag behövde ställa frågor om Abilify och min framtida arbetsförmåga, men har bara varit på den mottagningen en gång hittills. Fick inte så mycket information.
Gardenia
Guldmedlem
Guldmedlem

FöregåendeNästa

Återgå till Psykiatri, vård och myndigheter

Hem