Utan ECT

Mer
15 år 11 månader sedan #124125 av maya
Utan ECT skapades av maya
Hej!

Nu har jag varit utan ECT i 5 veckor. Det stämmer faktiskt som läkaren sa - minnet har blivit bättre. Kul, men samtidigt får jag mer och mer minnen från min barndom/uppväxt och det är inte några trevliga minnen utan mycket ruskiga. Mitt i detta har min terapeut gått och blivit sjuk och jag får träffa henne först till hösten. Har en stödperson som jag kan prata lite med men det är inte riktigt samma sak. Vet inte var jag ska vända mig...

Utan ECT känns som att "vakna" upp igen, såklart både på gott och ont

maya
Mer
15 år 11 månader sedan #124126 av spasy
Svar från spasy i ämnet Utan ECT
Du menar att saker som du tidigare har förträngt nu har kommit upp till ytan?
Låter rätt jobbigt, hoppas du hittar ngn som du kan tala med.
  • Andrew Sky
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #124134 av Andrew Sky
Svar från Andrew Sky i ämnet Utan ECT
När jag fick ECT mådde jag riktigt bra. Kunde tänka normalt igen, använda mitt intellekt på ett förståndigt sätt och kände mig motiverad till att radikalt förändra mitt liv till det bättre. Effekten försvann helt på 4 veckor. Nu får jag en massa värdelösa antidepressiva piller som inte fyller någon funktion alls, är det dessutom nästan bevisat att det bara är placebo-effekt av dem? För intelligenta människor såsom mig själv fungerar ju detta absolut inte adekvat.
Mer
15 år 11 månader sedan #124166 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utan ECT
Nissegossen har fått gratis psykoterapi via sjukhuskyrkan och en terapeut där. Du kanske kunde ringa och prata med sjukhuskyrkan på din ort och fråga om de har någon som du kan få samtala med. Kan vara värt att testa.
Mer
15 år 11 månader sedan #124179 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utan ECT
Ja, det stämmer! Detta så till vida att hon hade också ett arbetsledar ansvar och var utbildad psykolog.

Men, även om du nu inte får en psykolog, så gå dit i alla fall, för det finns alltid någon du kan få träffa och prata med. det hjälper!
Kram!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 11 månader sedan #124260 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Utan ECT
Hur exakt fungerar ECT? Har funderat på det några gånger när livet är som värst men inte vågat.
Blir det bättre än med t.ex. SSRI?