Gyllenkroken

  • Besökare
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160308 av Besökare
Gyllenkroken skapades av Besökare
Hej!

Är det någon av er som har erf av boende på Gyllenkroken i Gbg?
Mer
15 år 5 månader sedan #160310 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gyllenkroken
Abzu har bott på Gyllenkroken har jag för mig.
Mer
15 år 5 månader sedan #160342 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gyllenkroken
Jag vet att Abzu har bott där det är hon som bokreklamen här på sidan syftar till, dvs Helene. Hon verkar ha skrivit kontrakt nu eller gör det i dagarna på en egen lägenhet som är ordnad av socialen.

Det är ett korttidsboende på Gyllenkroken och boendet samarbetar med socialen för att hitta lägenheter till de som bor där! några kan vara där, när deras familjer behöver avlastning eller att andra väljer att vara där ibland ändå.

Gyllenkroken driver också några gruppboenden, men till dem är det långa köer.

Men det är på gång fler genom IFS i Göteborg där Ordföranden för IFS (Barbro Benjaminson) är en mycket stark kvinna som sätter kommunpoltikerna på plats, hon kan argumentera och hennes son som har schizofreni känner jag också, förutom att jag pratar med henne så fort vi träffas!

Om du skulle prata med dem på Gyllenkroken så är det bra att veta att IFS har lämnat Gyllenkroken efter en chism ifråga om vart Stiftelsen Gyllenkroken är på väg och hur det skall drivas i fortsättningen.

Det var alltså Barbro som var den drivande kraften att Gyllenkroken skulle komma till, Så, förstå att det är lite minerat område där...

Vad det då gäller Gyllenkroken, så åk ned till Svingeln och steppa in! Kafeverksamheten ligger nere på helgerna så kom vid lunchtid för de har öppet då och serverar lagad mat som är lagad där. Det är inget mattvång och du behöver inte ens betala för någonting om du vill sitta ned och prata.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #160347 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gyllenkroken
Mitt emot Gyllenkroken på samma gårdsplan ligger ett vandrarhem med skäliga priser om du vill besöka Göteborg och inte vet var du skall bo under några dagar. Det drivs utav scoutrörelsen KFUM/KFUK

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #160429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gyllenkroken
Abzus andrahandsboende tog slut och hon stod utan bostad. Soc ordnade åt henne då ett korttidsboende på Gyllenkroken innan de ordnade henne en lägenhet. Hon var lite trött på Gyllenkroken för hon tyckte att det var lite dålig ordning där och var glad över att få egen lägenhet. Hon har skrivit om det i sin blogg i oktober 2006
blogg.expressen.se/schizofrenia/ ... sid=108364