Var på "skattning" idag

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 2 månader sedan #184394 av Fantasio
Var på möte idag. Det gällde en så kallad skattning. Jag fick svara på en del frågor om min senaste vecka med mera.

Typiskt. Jag har varit sjuk under helgen och har därmed grubblat mer och legat på sängen och "manat" fram mina röster. Så nu vet vården om att jag har röster (även imperativa). T.ex. att jag måste bege mig till en viss plats för att förhindra ett rån.

Alltefter som jag babblade insåg jag att de tror att jag är mycket sjukare och har mer symptom än vad jag har. Jag hade lust att ljuga och förneka att jag har symptom alls. Efter det här vete tusan om de inte höjer min medicindos.
Mer
15 år 2 månader sedan #184401 av Geta
Svar från Geta i ämnet Var på "skattning" idag
Visste inte vården förut att du hör röster?
Tycker du att du klarar dig på den medicindos som
du står på nu?
Mer
15 år 2 månader sedan #184403 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Var på "skattning" idag
Vore ju för eländigt om din ärlighet leder till att du får stjälp istället för hjälp.

Ibland tycker jag det är tråkigt att man inte kan se in i framtiden, för man oroar sig lätt i onödan. Mentalt förberedd på det värsta. Känner igen det där. Sanningen brukar vara grå och trist.

En ökning av antipsykotika hjälper väl inte mot imperativa röster? Det enda som händer är att man blir mer liggande i sängen, tycker jag. Hoppas dina farhågor inte besannas utan att din ärlighet belönas.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 2 månader sedan #184405 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Var på "skattning" idag
Hej, Fantasio.

Har du någon samtalsterapeut / psykolog? Även fast du säger att du själv manat fram rösterna - så är det nog vist att se till att du får prata med nån. Röster kan (om man har väldig otur, det vill säga ) få fotfäste om man själv börjar "söka" efter dem.
Om du bara gör det för att "testa" hur mycket du kan höra från "dem" eller om det är så att du känner dig "ensam", så är det ändå att rekommendera att du pratar med nån - om inte annat vi som finns här....

Ha det väl - XOXOX malin71
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 2 månader sedan #184411 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Var på "skattning" idag

Geta skrev: Visste inte vården förut att du hör röster?
Tycker du att du klarar dig på den medicindos som
du står på nu?

Jo, det visste dem. Men då var jag inlagd eller stod på tex Risperdal. Trodde jag skulle bli helt symptomfri av Leponexen.

malin 71:Har ingen samtalsterapeut eller psykolog. Det kanske vore något för mig. Tack för ditt fina inlägg.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 2 månader sedan #184433 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Var på "skattning" idag

Inwatto skrev: En ökning av antipsykotika hjälper väl inte mot imperativa röster? Det enda som händer är att man blir mer liggande i sängen, tycker jag.

Jag tror att du har en poäng där.