upplevelser av en högre kraft, eller meditativa upplevelser

Mer
14 år 10 månader sedan #216895 av Zoidar

Potte-Boa Jösse skrev: Den Gud som finns är den som går att söka inom oss. Att åka jorden runt eller universum runt för att hitta Gud kommer att misslyckas. Känn inåt, lyssna inåt, ställ frågorna, knacka på dörrarna och till sist kommer du att hitta honom. Inom dig han är, jo. Om du inte upptäcker honom så behöver du inte honom. Det kan ta ett helt liv att upptäcka Gud.

Jag har träffat många som fått sitt liv ordnat efter att ha träffat Gud och för det respekterar jag alla som har detta. Även de som inte har någon tro ska respekteras. Vi är alla olika men alla behövs!

Genom min livskris och psykiska sjukdom så har jag fått hjälp av en kraft. Jag har vänt mig inåt och sökt. Vem jag är och vad jag vill och vad jag har för plats på jorden. Jag är långt från färdigbakad, men jag är på god väg.


Jag startade en ny tråd för det känns som om det inte hör till kristendomstråden det här.

Potte-Boa Jösse, jag har själv haft en del upplevelser. Jag är väldigt intresserad av det du har upplevt. Vill du berätta? Vad är det för kraft du har kommit i kontakt med? Hur kändes det när du fick kontakt med denna kraft? Hur har den påverkat dig? Hur ser du på gud? Ser du det som gud är vem vi alla är, gud i olika kostymer typ?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 10 månader sedan #216930 av Potte-Boa Jösse
Hej!
Bra idé att starta ny tråd istället. Jo jag kan skriva om det. Just nu har jag tänkt att gå till sängs och knoppa. Men jag skriver gärna mera imorgon. Ha det bra alla! Pottis
Mer
14 år 10 månader sedan #216932 av Zoidar
Superbra, ska bli kul att höra vad du har att berätta... Gonatt!

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 10 månader sedan #216945 av Potte-Boa Jösse
Okey admin1, ta bort mitt konto idag. Ware är alfa hannen här så jag hör inte hemma här bland hån och elakheter. Det är inte första gången och inte första personen heller.

Tack till alla som lyssnat vänligt på vad jag skrivit. Det är ingen ide att skriva att jag ska vara kvar. För detta är sista gången jag är här. Och kommer inte läsa något mera på forumet.

Hej då
//Pottis
  • Sebastian x99
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #216949 av Sebastian x99
Det finns ingenting som skiljer mellan tron på gud och tron på en majskolv. Vanföreställning som vanföreställning.
Mer
14 år 10 månader sedan #216992 av Zoidar

Potte-Boa Jösse skrev: Okey admin1, ta bort mitt konto idag. Ware är alfa hannen här så jag hör inte hemma här bland hån och elakheter. Det är inte första gången och inte första personen heller.

Tack till alla som lyssnat vänligt på vad jag skrivit. Det är ingen ide att skriva att jag ska vara kvar. För detta är sista gången jag är här. Och kommer inte läsa något mera på forumet.

Hej då
//Pottis


Jag hoppas att du ändrar dig Pottis. Strunta i Ware. Uppenbarligen har han mycket frustration som råkar få utlopp över viska. Om du inte vill skriva här Pottis, kan du inte PMa mig? Då slipper du i alla fall ware.

Anchored in Christ ✟