Hur är ditt lokalsinne?

Mer
14 år 7 månader sedan #242429 av Tonic
Detta med illa lokalsinne är något jag ofta stöter på om jag hamnar i nya situationer där jag ska minnas HUR jag tog mig från ena stället till det andra.

Många som kör bil säger att detta ändras något när man sitter bakom ratten än när man är passagerare. Jag tvivlar på det.

Hur är det för er?
Mer
14 år 7 månader sedan #242433 av Nissegossen
Mitt lokalsinne är gott, fast det var bättre när jag var yngre.

Jag betvivlar inte alls på att den som kör har ett bättre lokalsinne än den som är passagerare, för att föraren måste vara uppmärksam på hur han kör, för det är den som kör bilen som har ansvaret för att både komma fram till rätt ställe och att ta sig därifrån!

Numera är jag endast passagerare och efter lång tid som det överlåter man allt till den som kör.
Såvida man inte kör rally och behöver en som läser kartan, för då ingår det i jobbet att den som är kartläsare skall kunna allt på sina fem fingrar.

Samma sak om man är passagerare och kommer till en plats där man måste vara uppmärksam på hur man tar sig fram.

Men i tider med GPS borde passageraren vara överflödig vad gäller vägval...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #242434 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är ditt lokalsinne?
Har haft bra lokalsinne. Gillade orientering i skolan då
man fick springa i skogen efter karta och kompass.
Mer
14 år 7 månader sedan #242440 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är ditt lokalsinne?
Tänk att få springa över lingontuvor i skogen...... :D
Mer
14 år 7 månader sedan #242441 av Nissegossen
Om du bor i exv Lund och skall ta dig bilvägen hem till mig, så gå till Eniro och lägg in Från järnvägsstationen där eller din hemadress i Lund och lägg in min adress där så, så får du kartan med varenda sväng du skall göra för att enklast ta dig hem till mig.

Om det här slår väl ut, för att jag kommer nu att luska lite på eniro och lägga in allt på en karta från Lunds järnvägsstation till centralstationen i Göteborg.

Detta för att alla kan ju numera gå in på webben och jag vill inte ha ovälkomna gäster, men i så fall skicka ett PM till mig, så kan jag göra det från dörr till dörr.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #242442 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är ditt lokalsinne?