Behandlad som förståndshandikappad

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 11 månader sedan #293716 av Fantasio
Mitt problem är att jag aldrig riktigt blir tagen på allvar. Idag var jag på en träffpunkt och berättade för en kvinna om mina insändare och min intervju. Hon spelade överlägsen och klappade mig mentalt på huvudet.

Jag må ha schizofreni, men jag är inte dum i huvudet. Jag önskar att bli bemött reko och inte som sinnessjuk och förståndshandikappad. Det är påfrestande att höra alla inlindade argument och eufemismer. Jag har en psykisk åkomma, jag är inte mindre vetande.
Mer
13 år 11 månader sedan #293718 av Drummer
Människor kan ofta börja få respekt för en om man tar sig självt på allvar lite mer och står upp för sig själv på ett konstuktivt och bestämt sätt. Det är inte alltid lätt, men man kan försöka. Makten ska man ha över sig själv, det ska inte andra ha.
Mer
13 år 11 månader sedan #293723 av Tikki
Jag har blivit behandlad som mindre vetande många gånger. En gång av en myndighetsperson som försökte förklara hur jag skulle formulera mig skriftligt, men det visade sig att jag gjorde det bättre än henne.
När det gäller politik har jag fått höra det i större delen av mitt liv.
Mer
13 år 11 månader sedan #293725 av saara
Jag har också blivit behandlad som mindre vetande t.ex av psykskötare.
Blir sårad och lessen o arg av sånt bemötande. Jag har inget fel på förståndet. Min intelligens är normal, har blivit testad. :) :)
Mer
13 år 11 månader sedan #293727 av Tikki
Du är säkert mer än normalintelligent!
Mer
13 år 11 månader sedan #293729 av saara
Tikki, det är jag inte. Har sparat testsvaret o där står det att intelligensen är normal. :kram :hjärta