hur stannar man i hypomani

Mer
13 år 9 månader sedan #310687 av Libellule
Jag skulle nog inte leta efter sätt att stanna kvar i hypo/manin. Även om den är nog så trevlig medan den varar, så brukar allt ändå sluta i pannkaka, och ju längre tid man varit hypad, desto mer elände hinner man hitta på.

Det eftersträvansvärda är att hitta tillbaka till sin kreativitet även när man är i "normalläge".
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #310696 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
Libellule,
försöker återkomma till ditt inlägg senare.

vill bara säga nu, samhälle är byggda på struktur.
ville egentligen skrivit det förut efter frasen ''samhälls frågor kanske''.
Mer
13 år 9 månader sedan #310700 av Isa-Alise
Mycket bra sagt, Libellule...
Mer
13 år 9 månader sedan #310813 av saara
Svar från saara i ämnet hur stannar man i hypomani
Tibby, jag syftade på mjd, men det var trevligt att läsa vad du skrev också. jag har ju också väldiga humörsvängningar, men har schizofreni. mina humörsvängningar kan ha att göra mrd mina hemförhållanden och värken. har hört att Lamicta l kan hjälpa vid nervsmärta också. har ej prövat den medicinen.

Just nu orkar jag inte kommentera andra inlägg än ditt här. :)
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #311242 av mjd
Svar från mjd i ämnet hur stannar man i hypomani
alternativet till ett strukturerat samhälle är då anarki, men det fungerar inte så bra.
jag tycker det bara är konstigt att ha mycket idér ska anses vara sjukt. ingen ska liksom rubba samhällets struktur.
jag försöker se saker från ett existentiell perspektiv. jag tycker fortfarande mina arument fungerar.
så gott som alla samhälle är byggda på mistro och min intuition kan va fel, men därför får folk paranoida tankar i olika tillstånd. dom närmare sig sanningen, att mycket är byggd på misstro och lögn. men ingen får rubba samhället. och de paranoida är ofta inte medvetna att de närmare sig sanning. men det är förbjudet. polisen är efter en grannen är efter en etc. alla paranoida kanske inte passar i kategorien.

nu fick jag skriva lite. tror fortfarande att vi inte är så sjuka mest samhället det beror på. jag säger Inte att en del av oss här inte mår riktigt dåligt, menar bara det kanske inte är vårat fel. sen spelar gener etc. in i spelet också.

ursäkta om jag har förolämpad någon med paranoia. som det är jätte besvärligt för. jag spekulerar och försöker komma fram till någon sanning. om man inte gör lite misstag kommer man inget vart.


''my life is an open book your read it on the radio'' - neil young känner mig alltid så jävla öppen

på gott och ont


Jag har då börjat en bok. ''psykisk sjukdom'' ur ett existentiell perspektiv.
jag ersätter statistik för intuition mestadels.
kan nån hjälpa mig?
det här är relevant till det jag har skrivit ovan.
vet nån frekvenserna av olika psykiska sjukdommar i förhållande till mindre och mer ''utvecklade'' kulturer, samhälle, civilisationer?
Mer
13 år 9 månader sedan #311249 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur stannar man i hypomani
många gånger är jag tacksam för att strukturen i samhället är
så fast som den är....tänk på vad mycket det är som fungerar ändå..

Vattenförsörjning, el, matleveranser, kollektiva transportmedel....
listan kan bli lång.
När jag får en impuls att gå och handla ....då sitter tjejerna där
i kassorna och tar betalt....sommar som vinter....morgon och kväll.
[youtube]
[/youtube]