Inre konflikter

Mer
13 år 5 månader sedan #344217 av zoegas
Inre konflikter skapades av zoegas
Hur fan blir man av med dem?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 5 månader sedan #344223 av Balder
Svar från Balder i ämnet Inre konflikter
Du vill kanske inte ha svar av mig, men ändå:

Inre konflikter kan lätt bli yttre sådana. Man tar ut en inre frustration på yttre omständigheter eller andra människor.

Till exempel kan man om man känner oro eller inre konflikt utse någon människa eller grupp till en "fiende", för att förklara den svåra smärtan man känner.

Till exempel kan man förklara världens ondska med att den styrs (har styrts) av nazister eller kristna.... Det handlar om någon sorts försvarsmekanism tror jag.

:rolleyes:
Mer
13 år 5 månader sedan #344224 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Inre konflikter
Jo.. Jag är väl medveten om det.. LPT som en jävel pga elaka människor som har flyttat in i mitt hjärta och gjort det svart. Men hur vräker jag dem?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 5 månader sedan #344225 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Inre konflikter
"Till exempel kan man förklara världens ondska med att den styrs (har styrts) av nazister eller kristna.... Det handlar om någon sorts försvarsmekanism tror jag."

Med den där fula retoriken skulle du kunna stämpla alla radikalister som psykiskt sjuka. Tönt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 5 månader sedan #344226 av Balder
Svar från Balder i ämnet Inre konflikter
zoegas, jag kan bara ge dig rådet att umgås så mycket med männsikor du tycker om, vänner, familj, bekanta, kollegor etc.

Jag har funnit ro i detta med mötet mellan människor. Det finns inget farligt i andra, tvärtom finns det en glädje i att känna närhet och samhörighet.
Mer
13 år 5 månader sedan #344233 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Inre konflikter
Man borde kanske börja på boxning eller något!? Visualisera och spöa skiten ur någon. Det är onyttigt att inte få utlopp för sina negativa energier. Det blir en form av rundgång i systemet och slutar kanske med en Anna Lindh eller något. Det är åtminstone vad jag tror.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻