Hjälp när man mår dåligt

Mer
19 år 4 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #5741 av Admin1
Det finns en hel del olika stödformer via telefon när man mår riktigt dåligt.

Jourhavande kurator är tillgänglig 15.00-03.00 alla dagar för de i Stockholm. Tel: 08-508 400 90

Jourhavande medmänniska går att nå 21.00-06.00 varje natt. Tel: 08-702 16 80.

Jourhavande präst är tillgänglig 21.00-06.00 varje natt samt på nätet via denna hemsida för chatt och mail.
svenskakyrkan.se/jourhavandeprast

Röda korsets telefonjour. Alla dagar 14.00–22.00 Tel: 0771-900 800

Jourhavande kompis är en telefonjour för barn och ungdomar upp till 25 år. Måndag-fredag 18.00-22.00 och söndag 14.00-18.00. Tel: 020-22 24 44

SPES ( Riksorganisationen för SuicidPrevention och Efterlevandes Stöd) arbetar med att förebygga självmord och att ge stöd till efterlevande.

Telefonjour för personer i psykisk kris samt deras närstående:
08-34 58 73 öppen kl. 19-22
Mer info: www.spes.nu

Barnens Hjälptelefon (BRIS). Måndag-torsdag 15.00-19.00, fredag 14.00-18.00 och lördag-söndag 14.00-17.00. Tel: 0200-230 230.

Rädda Barnens föräldratelefon. Måndag 12.00-21.30, tisdag-fredag 18.00-21.00, lördag 10.00-13.00 och söndag 13.00-16.00. Tel: 020-786 786.

Vill du bara chatta och skingra tankar kan chatten på:
schizophrenia.com/
vara bra. Du måste först registrera dig som medlem, vilket är gratis. Aktiviteten där startar på eftermiddagen och fortsätter under natten (av amerikaner mest).
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
15 år 5 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #153190 av Isa-Alise
Om du som läser tråden är kvinna och har utsatts för hot eller våld, ring kvinnofridslinjen - telefonsamtalet syns inte ens på telefonräkningen!

www.kvinnofridslinjen.se/index.php
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
13 år 7 månader sedan #319387 av Nissegossen
Kyrkans jourtjänst i Göteborg, som man kan besöka efter överenskommelse eller samtala per telefon med, har bemannad personal och man kan kontakta dem när som helst på dygnet.

www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=90377

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1116431 av björk
Svar från björk i ämnet Hjälp när man mår dåligt
Är det en personlighets
störning specifik. Att enbart
tänka på döden och ta sig
själv av daga.
Tänk så ljuvt det hade
varit att skada sej själv
men de vågar jag inte.

Jag har lite some kind of monster fasoner för mig mig och mycket i mitt liv utspelar sig nu och följdriktigt är vad vi säger aktuellt så att säga. Men jag tror inte det finns ngt riktigt bra koncept om man inte är lags för motion vilket jag inte är. Jag konpenserar på annat sätt/vis. Men smärtan är veritabel konkret och bara tanken av en horisontal ärr i armen vore under lättande.

Hör de med satanism & göra med skuld & skam att man är förföljd och vill skita i allt missbruk och att man inte lever i sin kropp utan ser sej själv utom ifrån. Med kommenterande anklagande röster som är fulla av sorg att man känner med empati och skuld, skam. Det enda jag kan tänka är att tänka långsiktigt.
För att bli kvitt detta.

Det är som en fcking mask som kommer som en jo-jo man mår aldrig bra förutom vid sömn pg,a denne ständige jojo.

Är det en cykloid psykos /J.n! _
Mer
4 år 7 månader sedan #1175971 av björk
Svar från björk i ämnet Hjälp när man mår dåligt
: en underlig händelse.

Jag spelade FIFA19 med

en i personalen vi skrockade.
Å höllt på.

Sen försvann massa skröfs.
Det var så förlösande.

Sen på psykakut när jag inte
kunde kissa å ådrog mej
ett "ok" det Kisset de innerliga.

Det måste ha funnits i
bakgrunden i ett decennium.

Allt de Kisset kissa jag ut
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1176006 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hjälp när man mår dåligt


En nästan tio år gammal tråd, kanske fortfarande är aktuell? Du Björk bra att du har ngn att prata med om saker som tynger dig! Men själv fastnar jag i gamla historier och det är helsikes svårt att bryta sig loss!

Vars är världen på väg?