Det var bättre förr eller samhället har blivit bättre...

Mer
10 år 7 månader sedan #600557 av Geta
När människor kommer i kris finns det många som vill tillbaka till moderlivet. Det är inte så kreativt att önska att gamla tider kommer tillbaka.
Mer
10 år 7 månader sedan #600667 av Utomjordingen
Jag hoppas på en bättre framtid och det som gör det lite bättre i framtiden för mig om några år är att det blir ungefär 1½ miljoner kronor extra i pengar under en 7-10 års period eller med andra ord, 12-15 tusen kronor/månaden extra. Jag hoppas på mer förstås! Det beror på flera faktorer att det kommer att bli så. Då kommer jag att sparka på dom som ligger – ha, ha, ha! Nä, jag skämtade bara. Jag skämtade så av den anledning för att mina anhöriga har mer eller mindre sparkat på mig när jag hela tiden ligger - sen våren 1990. Men vad som helst kan hända på så många år. Ja, precis vad som helst kan hända! Men i vanliga fall så blir det ungefär som jag har tänkt att det kommer att bli.

  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #600772 av Hurt
utomjorden var har du för avsikter i livet?
Mer
10 år 7 månader sedan #600777 av notwoodstock
Jag tycker gruppboende med (tillräcklig) sjukpension är Guld jämfört med "fattighuset"!

/notwoodstock
Mer
10 år 7 månader sedan #600780 av Utomjordingen
Hurt, jag har i baktankar om att jag ska bli mångmiljonär innan jag är 50 år gammal.

notvoodstock, om du syftar på mig så är det helt fel att jag skulle bo i nån slags ”fattighus”. Jag bor centralt och här i området finns inga psyksjuka (bara jag då) eller socialbidragstagare. Man måste tjäna minst 250-300 tusen kronor/år för att få bo här.

Jag har en framtid - ha, ha, ha!

Mer
10 år 7 månader sedan #600782 av notwoodstock

Utomjordingen skrev: notvoodstock, om du menar mig så är det helt fel att jag skulle bo i nån slags ”fattighus”.


Nix, jag syftade på inläggsrubriken.

/notwoodstock