hur var eran barndom?

Mer
10 år 6 månader sedan #615589 av Eos
Svar från Eos i ämnet hur var eran barndom?
Jag tycker det är skönt att få berätta. Att säga den avskalade sanningen. När jag var liten fick jag inte berätta, och när jag blev äldre skämdes jag av någon orsak och kunde inte berätta. Nu vid 44 kan ja prata om det. Men det har legat fördolt länge.
Tack för att ni lyssnar.
Mer
10 år 6 månader sedan #615594 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet hur var eran barndom?
Ja, alla borde ha rätt till en trygg barndom :hjärta

Min var väldigt fin. Jag växte upp med två föräldrar som älskade varandra och oss fem barn. När jag var fem eller sex flyttade vi till en liten by vid höga kusten i Norrland. Jag gick på en väldigt fin liten byskola med engagerade och duktiga lärare. Vi hade en fin sammanhållning. Mobbing förekom inte. Jag hade alltid någon att leka med och mina föräldrar var engagerade i lokalsamhället. När kommunen lade ner förskolan var mamma en av de drivande till att starta en ny som ett föräldrakooperativ. Mamma var hemmamamma så det var alltid någon hemma när jag och mina syskon kom hem. Hon bakade allt bröd själv, saftade all saft, kokade all sylt, sydde våra kläder. Maten stod alltid på bordet klockan fem.

Pappa brukade samla oss barn när det var läggdags och berätta historier som han själv kommit på. De handlade om Wolfgang Amadeus Andersson som hade en helikopter som drevs av pappas snarkningar. Den var en tidsmaskin som besökte olika platser ur den bibliska historien. Det var jättespännande. Mina föräldrar var troende så alkohol fanns aldrig i vårat hem.
  • yoki
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #615596 av yoki
Svar från yoki i ämnet hur var eran barndom?
maria-w,

Vilken underbar uppväxt :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615598 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet hur var eran barndom?
Ja jag är så tacksam för den :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615599 av Eos
Svar från Eos i ämnet hur var eran barndom?
Underbart! <3
Mer
10 år 6 månader sedan #615606 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur var eran barndom?
När jag tänker efter var det barn i min klass som var mobbade. Det var inte så idylliskt egentligen.
Det kunde vara någon som var överviktig eller hade för röda kinder.