Granne gör mig galen - vad göra?

Mer
9 år 8 månader sedan #677378 av Sanna85
Jag har en granne som gillar att spela hög musik. Han bor på sjätte våningen och jag på fjärde, ändå hörs det jättemycket in till mig. Jag har skrivit två lappar och lagt i hans brevinkast förut, men de brydde han sig inte om. Så jag kontaktade hyresvärden, och hyresvärden försökte ringa på hans dörr och ringa honom, men han varken öppnade dörren eller svarade i telefon. Efter det har inte hyresvärden gjort något åt det.

Grannen har bara spelat musik på dagtid förut och nu på sista tid har det inte varit så ofta, så jag har valt att inte klaga mer eftersom det går att stå ut med. Men i förrgår spelade han musik efter kl 22 så jag inte kunde sova. Jag tänkte att det nog bara var en engångsföreteelse, men igår natt spelade han musik igen så att jag inte kunde somna förrän kl 2. Jag sov bara fem timmar inatt. Jag försökte ringa störningsjouren och de skickade ut väktare, men då minsann stängde han av musiken så att det var tyst när väktarna kom. Sedan satte han igång igen. Jag ringde störningsjouren igen och de skickade ut väktarna igen, men efter en stund tystnade musiken och jag slår vad om att det var tyst just när väktarna kom. För sedan började musiken igen.

Jag blir så jävla arg för att det inte går att göra något åt det här. Hyresvärden gör inget och när störningsjouren skickar ut väktare så är det tyst när de kommer. Känns som jag aldrig kan få stopp på det här och nu när han har börjat spela musik på nätterna är det ett hot mot min psykiska hälsa. Får jag inte sova kan jag ju bli sjuk. Jag skrev ett brev till till grannen och lade i hans brevinkast där jag förklarade hur dåligt det här får mig att må, men jag tvivlar på att han lyssnar. Han verkar inte bry sig om andra. Vad fan ska jag göra? :(
Mer
9 år 8 månader sedan #677380 av krokus
Har du provat öronproppar? En nödlösning.

Min grannar väsnas ibland, och då är det skönt att ha ett par bra öronproppar. :tummenupp
Mer
9 år 8 månader sedan #677381 av Sanna85
Jag sover alltid med öronproppar av vax, bättre finns inte. Men det är så högt att det hörs ändå.
Mer
9 år 8 månader sedan #677382 av krokus
Hm... Aj då!

Vet du om det är fler grannar än du, som störs av musikgrannen? Jag tänkte att om det är fler än du som klagar hos hyresvärden, så kanske det är mer effektivt.
Mer
9 år 8 månader sedan #677383 av Sanna85
Jag vet inte om de andra störs, men det borde ju vara värre för den som bor precis bredvid än för mig som bor två våningar ner. Men jag känner inte de andra grannarna och kan inte fråga dem. Jag hoppas att de också tröttnar och klagar. Då måste ju hyresvärden göra något.
Mer
9 år 8 månader sedan #677385 av Geta
Är det sånt där basljud som upprepas