Foliehattens vara eller inte vara

Mer
9 år 8 månader sedan #682679 av Utomjordingen
Inte direkt foliehatt men jag har lite folie på vissa ställen här hemma. Men jag tror inte det hjälper om man tillexempel har fiberLAN som jag har. Med fiberLAN teknik så har jag olika teorier men det går jag inte in på just nu.
Mer
9 år 8 månader sedan #682707 av Geta
Nu har jag säkerhetsdörr. Det tycker jag hjälper långt.
Mer
9 år 8 månader sedan #682732 av Admin1
Engelska Wikipedia skriver följande:

En folie hatt är en hatt gjord av ett eller flera ark av aluminiumfolie, eller en bit av konventionell huvudbonader klädda med folie, för att ha på sig i tron att det skyddar hjärnan mot hot som t.ex. elektromagnetiska fält, tankekontroll och tankeläsning.



en.wikipedia.org/wiki/Tin_foil_hat
Mer
9 år 7 månader sedan #683762 av lärjungenMatteus
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
Mer
9 år 7 månader sedan #683900 av Admin1
Foliehatten nämndes först 1927 i en science fiction novell, så det är en ganska gammal företeelse.
Mer
9 år 7 månader sedan #684003 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.