Apoteken kan bli sjukmottagning

  • Lajven
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 5 månader sedan #774742 av Lajven
Apoteken kan bli sjukmottagning skapades av Lajven
Apoteken kan bli sjukmottagning

Lindrigt sjuka personer kan komma att skickas till apotekets farmaceuter i framtiden. Avlastade akutmottagningar och större utnyttjande av apotekens farmaceuter skulle spara miljarder kronor i vården.
I november genomförs en unik studie om sjukvårdsrådgivning. Studiens syfte är att ta fram resultat om huruvida sjukvårdsrådgivningen i framtiden ska kunna hänvisa människor med lindriga sjukdomssymptom till apotekens farmaceuter.

– I tidigare studier har vi sett att patienter som inte blir hänvisade till läkare är mindre nöjda med den vård som de får när de pratar med sjukvårdsrådgivningen, säger Silje Gustafsson, doktorand på Luleå tekniska universitet till TT.

Studien är ett försök att skapa en bättre nöjdhet hos patienterna och se om de får en bättre symtomlindring genom apoteken.


Källa:
[url:29f9mmhh]http://www.svd.se/apoteken-kan-bli-sjukmottagning[/url:29f9mmhh]
  • Lajven
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 5 månader sedan #774747 av Lajven
Svar från Lajven i ämnet Apoteken kan bli sjukmottagning
Även:
[url:ubuabs4v]http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/apoteken-kan-bli-sjukmottagning[/url:ubuabs4v]
Mer
8 år 5 månader sedan #774766 av Geta
Bra förslag tycker jag.
Mer
8 år 5 månader sedan #774771 av zoegas
Min receptarie kan undersöka min prostata anytime.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #774786 av Nissegossen
Det räcker i allmänhet med ett blodprov för att se om du ligger i farozonen för prostatacancer. Alla värden under 3.0 är accepterade. Jag har själv 0,3

Förövrigt att låta läkaren gå in och massera prostatakörteln är vidrigt och närmast att betrakta som manlig våldtäkt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #774791 av Admin1
Men inte om det är en brutta som gör det käre nissegossen.