Mitt missbruk! Jag tror jag behöver hjälp! :S

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #894923 av lonely
Jag har varit drogren i en månad. Men jag har försökt flera gånger förra året att sluta missbruka. Det är jättesvårt ! Vill juh inte ta droger! Fan oxå vad gör man när suget slår till! Vården sa till mej att det är väldigt svårt för mej att sluta med att ta amfetamin pga min ADHD!

Förstår inte hur jävla dum jag egentligen är att man inte lär sig efter alla misstag! Jag märker att jag kan bli extremt farlig med droger. Annars e jag en vänlig människa som bryr sig väldigt mycket om mina nära och kära. Jag får ibland fruktansvärda psykotiska aggressioner när jag tar droger..... annars e jag lugn och stabil. Förstår ingenting! :S



Tack för om du läste hit du får mer än gärna lämna råd och tips!
Mer
7 år 2 månader sedan #894926 av Drummer
Droger ökar Dopamin och blir det överskott på detta signalsubstans så kan det slå över i hjärnan vilket gör att man kan bli paranoid och av denna känsla aggressiv!
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #894930 av lonely
Mmm det e nog det Drummer!
Mer
7 år 2 månader sedan #894931 av Drummer
Att avgöra om man är psykotisk eller inte är hur man reagerar på Benzo! Kommer man till psyket med vanföreställningar och får Stesolid och man blir lugn och vanföreställningarna klingar av så är man inte psykotisk utan mer besatt av illussioner! Får patienten lugnande men fortfarande har kvar vanföreställningarna så är det fråga om psykos!
Mer
7 år 2 månader sedan #895086 av Admin1
Clozapine kanske skulle vara bra för dig för den har bäst effekt mot aggressivitet och brukar också minska missbruksbenägenhet. Det vore kanske bra om du fick hjälp mot ditt missbruk. ACT-team vore nog bäst med hembesök av psykiater, sjuksköterska mm, som en liten mini-klinik, som kommer hem till en. Vårdsamordnare eller Case Manager kan vara bra om ACT-team inte finns. Ser till att du får den vård du behöver.

www.viska.se/sjalvhjalp/5777-missbruk
Mer
7 år 2 månader sedan #895273 av krokus
Naltrexon.

Denna medicin används främst mot alkoholberoende, men det finns studier som visar att den även hjälper att minska suget av amfetamin vid amfetaminberoende.