Varför är det så oerhört viktigt för tjejer

Mer
6 år 7 månader sedan #968254 av Carmen Al Kebab
Varför är det så oerhört viktigt för tjejer att visa hur "mogna" de är? Enligt min erfarenhet så är de lika omogna som killar "bakom stängda dörrar".

Jag gick in till en Youtube kanal där det var drama på gång... Då ser man i kommentarsfältet hur tjejer skriver hur den andra parten är omogen... Nästan varje kommentar... Trots att jag inte uppfattar den andra parten som direkt omogen.

Så nu börjar jag undra, varför måste tjejer nästan alltid framhäva hur omogen någon annan är? Jag kan förstå att de vill ha en man som tjänar mycket pengar & bjuder de på saker likt en golddigger, dvs "mogen"... Men varför? Vi män har långt ifrån samma behov att skriva av oss själva hur omogen någon annan är... Det blir uppenbart ändå.
Mer
6 år 7 månader sedan #968261 av koi
Jag tror det är osäkerhet som triggar name calling. För att få bort fokus från sin egen osäkerhet så lägger de osäkerheten på någon annan.
Mer
6 år 7 månader sedan #968262 av koi
Mogen. Mogen. Vad är mogen? Vem är mogen? Det är fint att vara ungdomlig. Är det omogen? Kan man vara ungdomlig och mogen?
Mer
6 år 7 månader sedan #968267 av Geta
Här på Viska är de flesta övermogna. Rena fallfrukten.
Mer
6 år 7 månader sedan #968287 av memphis
det kanske handlar om att många tjejer inte vill ha en "barnslig" kille utan en vuxen man., Jag håller med om det, vill inte behöva vara "mammig" mot min pojkvän och ta hand om allting själv. no no no. jag kommer nog att säga 50+++ är lagomt :)
Mer
6 år 7 månader sedan #968296 av Utomjordingen
Det står i min patient journal att min mamma har sagt någon gång under 1990-talet att jag är väldigt omogen! Min mamma fattar ingenting! Bara för att när jag bodde hemma när jag var 18 år gammal så tvättade jag typ inte mina egna kläder och sånt så är jag omogen av den anledning. Är det också en anledning att jag skulle tvångsmedicineras/tvångs inläggas?