Väldigt märkligt.

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1050898 av Lelle
Enligt rikskriminalpolisens passagerarlista och som slutgjordes var det i princip inga barnfamiljer ombord, typ 2. Jag har den passagerarlistan så jag vet.

Men se här: www.estoniasamlingen.se/newsItemTT.aspx?id=19940929:TT:0081:0

"Barn och kvinnor springer i panik". Enligt Carl Övberg (ombordvarande som överlevde).

Även en till överlevande säger att hon såg flera familjer:


Tid 2.13 "It was much harder for people with families, they couldn't just run away".

Men enligt rikskriminalpolisens lista med 989 angivna så var det inga barnfamiljer.

Har någon en bra förklaring? Jag sätter ingen större tillförlitlighet på den listan! Det var nog fler personer ombord.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1050911 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Väldigt märkligt.
För att barn åker gratis?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 11 månader sedan #1050934 av Geta
Svar från Geta i ämnet Väldigt märkligt.
Konstigt om det inte var noga med passagerarlistor då. När vi hade vandrarhem var vi tvungna att rapportera till polisen om vi hade utländska gäster.
Mer
5 år 11 månader sedan #1050990 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Väldigt märkligt.
Politik. Jag tror myndigheter har med detta att göra, de vill mörka sanningen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1051156 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Väldigt märkligt.
Det har väl inte rapporterats om några försvunna barn efteråt.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1051249 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Väldigt märkligt.
kanske myndigheterna ville minska "katastrofens omfattning" genom att ange färre omkomna för ifall sanningen skulle komma fram en dag. Jag tror det var 1112 personer ombord, den egentliga siffran. Inga flera barnfamiljer finns angivna i rikskriminalpolisens lista, den hade 989 angivna. Ändå uppger överlevande att de såg flera barnfamiljer ombord, och just där de var, tyder på att det fanns nog på även fler andra ställen. Båten var ju stor med flera våningar och hyttkorridorer.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.