Finns det nån som kan förklara det här med känslor?

• ChujiYellow
  • ChujiYellow Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
08 jun 2018 19:41 #1062494 av ChujiYellow
Läs länken först så är ni jättesnälla om ni ska skriva här eller ni kanske redan vet? Vilket som, men jag har extremt svårt förstå mina känslor varifrån dessa obehagliga känslor kommer ifrån, det kan väl inte jag va ensam om i mina psykoser?! Jag tänker på min uppväxt ingen förstod mej och så och min styvfarsa använde mej som en boxningssäck när jag var bara ett litet barn.... jag fick tidigt lära mej att leva i kaos! Känner inte till någonting annat! Har en tid hos en psykolog snart och jag har aldrig träffat honom så jag är extremt nervös tänk om han är en okänslig typ? Men jag tänkte ge det en chans att prata om mina känslor och upplevelser!

modernpsykologi.se/2015/04/24/den-med-al...nar-kanslorna-ropar/

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
08 jun 2018 19:48 #1062498 av Geta
Intressant. Det var en lång artikel. Min psykoterapeut sa att jag intellektualiserade för mycket. I min familj fick man inte visa känslor. De skulle förträngas. På så sätt kan man få psykosomatiska sjukdomar.

• ChujiYellow
  • ChujiYellow Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
08 jun 2018 20:10 #1062513 av ChujiYellow
Hur är det idag då fick du nån hjälp och hur då?

Mer
08 jun 2018 20:21 #1062518 av Geta
Jag har nog bättre kontakt med mina känslor idag.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
08 jun 2018 21:20 #1062530 av Jocke
Orkade bara se några rader, men kanske återkommer i morgon kring detta ämne kring känslokylighet?

Vars är världen på väg?

Mer
08 jun 2018 21:26 #1062531 av Geta
Det handlar inte om känslokyla. Det handlar om att man inte kan urskilja och sätta ord på sina känslor.

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
09 jun 2018 00:08 #1062551 av Jocke
Ja, känslostumhet var ett bättre ord eller grader av känslosamhet är nog mer korrekt? Ja, jag känner igen detta alltför väl då jag själv har problem med att sätta gränser och tolka både mina och andras utfall. Men nu när jag har blivit äldre, så verkar jag ha blivit mer neutral med mina känslolägen än förr, då jag kunde skratta och gråta okontrollerat och prata med mig själv.

Jag tror vi har haft framme detta ämne tidigare? T. ex så hände en grej idag, jag var på en träffpunkt där några undrade vem jag var förtjust i, vilken tjej alltså? Och en som inte har betalat av sin skuld till mig trodde jag var förtjust i henne fortfarande? Både hon och jag lider nog av detta? Det vore nog omöjligt att få en relation att funka för oss med detta problem, men det kanske inte hon förstår och så dessa vittnen som kanske umgås mer med henne än mig, kanske missuppfattade min avsikt?

Detta skulle jag ha sagt med en gång inför gruppen, men nä så har det nog frodats en massa myter kring mig och andra som inte är rättvisa. Men jag är aldrig våldsam eller så, som många män och kvinnor med denna problematik kan vara?

Vars är världen på väg?

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
09 jun 2018 00:31 #1062552 av Jocke

Undrar varför denna tråd är på den allmänna forumet?

Vars är världen på väg?

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Finns det högutbildade schizofrena som dessutom fått jobb som just det?5söndag, 28 april 2019
tror ni kanske det kan kommit från intet efter läst det här?4onsdag, 04 september 2019
Är det nån som kan kopiera text från Dagens Medicin?4lördag, 01 februari 2020
Finns det nån här som spelar schack?4onsdag, 13 februari 2019
Är det nån som läst mer om detta.4lördag, 08 september 2007
Sidan laddades på: 0.461 sekunder