Finns det nån som kan förklara det här med känslor?

  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 10 månader sedan #1062494 av ChujiYellow
Läs länken först så är ni jättesnälla om ni ska skriva här eller ni kanske redan vet? Vilket som, men jag har extremt svårt förstå mina känslor varifrån dessa obehagliga känslor kommer ifrån, det kan väl inte jag va ensam om i mina psykoser?! Jag tänker på min uppväxt ingen förstod mej och så och min styvfarsa använde mej som en boxningssäck när jag var bara ett litet barn.... jag fick tidigt lära mej att leva i kaos! Känner inte till någonting annat! Har en tid hos en psykolog snart och jag har aldrig träffat honom så jag är extremt nervös tänk om han är en okänslig typ? Men jag tänkte ge det en chans att prata om mina känslor och upplevelser!

modernpsykologi.se/2015/04/24/den-med-al...nar-kanslorna-ropar/
Mer
5 år 10 månader sedan #1062498 av Geta
Intressant. Det var en lång artikel. Min psykoterapeut sa att jag intellektualiserade för mycket. I min familj fick man inte visa känslor. De skulle förträngas. På så sätt kan man få psykosomatiska sjukdomar.
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 10 månader sedan #1062513 av ChujiYellow
Hur är det idag då fick du nån hjälp och hur då?
Mer
5 år 10 månader sedan #1062518 av Geta
Jag har nog bättre kontakt med mina känslor idag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 10 månader sedan #1062530 av Jocke
Orkade bara se några rader, men kanske återkommer i morgon kring detta ämne kring känslokylighet?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 10 månader sedan #1062531 av Geta
Det handlar inte om känslokyla. Det handlar om att man inte kan urskilja och sätta ord på sina känslor.