Finns det något sätt man kan "fuska" till sig en bostad i en bättre kommun?

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1074107 av Carmen Al Kebab
Till exempel, jag säger upp lägenheten... Lever ute som en uteliggare i tält eller liknande... Försöker ta hjälp genom kommunen jag vill till så de kan fixa gruppboende och på den vägen är det?

Funkar det eller?

Eller åka till kommunen jag vill till... Säga att jag är psykotisk... Sedan när de ska släppa ut mig efter LPT så kan de inte göra det pga jag har ingen bostad? Sedan försöker jag genom det få en bostad i den kommunen?
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1074122 av Fragile80
Det är väl bara att söka lägenhet i den kommun man vill bo i?
Mer
5 år 8 månader sedan #1074123 av Carmen Al Kebab

Fragile80 skrev: Det är väl bara att söka lägenhet i den kommun man vill bo i?

Ja, men som det ser ut just nu är det lång kö för hyresrätter i hela landet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1074127 av Geta
Det som efterfrågas är om du har en inkomst, så du kan betala hyran och att du inte har något brottsligt med dig i bagaget, för att få hyra lägenhet.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1074145 av Nissegossen
Fastighetsägarna tar kontakt med föregående bostadsägare jag vet det för att en fastighetsägare har berättat för mig hur det går till här i stan

Samt att det är socialen i det område där du är som en utan bostad hamnar pga grund av ingen bostad, vill du ha någonstans får du fixa bostad på egen hand. Andra ställen får du inte komma till då den senaste bostaden är där du bor, de har ansvaret

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1074278 av Admin1
Enklast är väl att försöker att hitta bostad dit du vill flytta. Varför krångla till allt.