Hur ser en vanlig dag ut hos dig?

Mer
5 år 5 månader sedan #1095758 av Recard2016
Stiger upp 11:45, ger hunden mat, äter lite flingor med havremjölk, tar mina vitaminer, går ut me hunden på 20 minuter, kommer hem, dricker 4 koppar kaffe. Tar spirulina alger som lunch vid 14, bipollen me om ja ska nånstans eller behöver mycket protein. Sitter vid datorn, snackar me flickvännen, kollar facebook. Passar på o göra ärenden om ja har några. 16 lagar ja mat, sen ger ja hunden mat o går ut en promenad på mellan 35 minuter o 1 timme me honom. Kommer hem, dricker en kopp grönt te, snackar me flickvännen o lyssnar på musik o annat. 19 kokar ja (vanligtvis) gröt, 19:30 tar ja min medicin, 20-20:30 diskar ja, tar magnesium o tar ut hunden på en sista kisserunda, 21 går ja o lägger mig. Samma tider de flesta dagarna till pricka, förutom helgen eller när jag e bortrest. Mår bra av att ha fasta rutiner.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095764 av 1Dave
Har inga tider jag följer slaviskt.
Men har fått elda i vedpannan några gånger i höst. Kommer bli varje dag framöver.
Och så hjälper jag frun med stallet, bär vatten och packar hö till hästarna.
Lagar mat.
De sakerna jag måste göra varje dag. Sen brukar jag dammsuga när det behövs.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1095767 av Amandara
Går upp 7-8...äter direkt frukost. Hänger sedan ca 2 timmar framför tvn med kaffe innan dagens motion/träning tar vid. Ofta blir det en sväng till Ikea och fika där. Har vi några ärenden uträttar vi dem. Två dagar på målarverksamheten. Utöver det är det passning av barn, möten och Loppan som står på schemat. Detta är optimalt men alltid orkar jag inte det. Då får jag dra ner på sysslor vilket är tråkigt och meningslöst.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1095805 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Hur ser en vanlig dag ut hos dig?
Går upp 6.00. Brygger kaffe eller te, äter frukosten framför teven. Sminkar mig och gör mig i ordning samtidigt som jag lyssnar på P1 eller Spotify. Går till jobbet 7.20 är där 7.40. Jobbar fram till 11 sen går jag hem. Äter lunch och sover en och en halv timme. Sen blir det handling, laga mat och promenera en timme. Vid 15.30 dricker jag te.
Vid 18.00 är det Nyheterna på teve.
Sen kollar jag Netflix och HBO eller läser någon bok tills jag ska sova.

På helgerna är jag med min familj.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095815 av rymd
pluggar och tränar, supertråkigt/roligt på samma gång.

Borde hitta bättre rutiner dock. Bättre preferenser och bättre perception, jobbar på det.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1095868 av Utomjordingen
Recard2016, vaddå gå upp exakt klockan 11:45? Vaddå, snacka med flickvännen via Internet - är det inte dags att snacka med henne I Verkliga Livet? Vaddå, må bra av fasta rutiner? Är du en robot som måste passa tid och rum så inte tid och rum smälter samman? Du verkar väldigt stressad fast du har all världens tid... .
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.