Tråden om fotografering

Mer
5 år 1 månad sedan #1132713 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om fotografering

krokus skrev: Numera fotar jag främst hästar, brukar även fota när jag går på konsert, men konsertfotona blir rätt kassa med telefonen.


Tycker konserter kan vara knepiga nog att fota med systemkamera. Ljuset skiftar hela tiden samtidigt som artisterna rör på sig. Dessutom brukar hela kameran vibrera av alla ljud runt omkring.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132775 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tråden om fotografering

Geta skrev: Min syster lånade min kamera en Konica C35 (enkel och bra kamera) när hon var på fjällvandring. Tyvärr satte hon inte i någon ny film. När jag lite senare fotade i Getsemane i Jerusalem blev det inget. Jättesnopet!


Samma sak hände mig i London. Jag tog massor av bilder på platser och folk vi träffade och kameran reagerade som att den drog fram bild efter bild. Men när jag skulle byta film spann bara hylsan som skulle dra tillbaka filmen. När jag gick till en fotoaffär visade det sig att ingen film fanns i kameran. Snopet är ordet.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132781 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tråden om fotografering
Jag har en Canon powershot 9. Fotar inte så mycket med den men försöker bli bättre. Rätt gammal men fin. Lärde mig aldrig hur bländare och slutartid funkade på fotoklubben även om det rabblades 1000 gånger. Min hjärna funkar inte för inlärning. Tar mest kort på barnen och hunden. Gör inget med bilderna mer än lägger upp någon på fb Instagram. Men det är kul med bilder...förstärker minnet.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1132817 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tråden om fotografering
Skillnaden mellan en Nikon och en Canon.

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/apmDN5W_700bwp.webp

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 5 år 1 månad sedan by zoegas.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132824 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om fotografering

zoegas skrev: Skillnaden mellan en Nikon och en Canon.

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/apmDN5W_700bwp.webp


Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1132825 av Utomjordingen
Min kvinna ska till våren resa till Polen för att se Auschwitz och då har hon tänkt att hon ska köpa en videokamera för att filma och fota sin resa.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.