Tråden om fotografering

Mer
5 år 1 månad sedan #1132964 av björk
Mer
5 år 1 månad sedan #1133135 av spasy
Svar från spasy i ämnet Tråden om fotografering
Första bilden är tagen med 85mm objektivet men det är ingen geting utan ett bi.
Använder mig även av förstoringslinser vid macrofoto.
Fina bilder du tagit Vittrad.
Mer
5 år 1 månad sedan #1133146 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om fotografering
Spasy, tack! Vad använder du för förstoringslinser?
Mer
5 år 1 månad sedan #1133405 av spasy
Svar från spasy i ämnet Tråden om fotografering
Jag använder Raynox DCR150 och Raynox DCR250, ibland omvänt objektiv. Har en del gamla från analoga kameror.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134415 av Utomjordingen
Om jag får låna tråden lite fast det handlar om fotografering för min kvinna vill köpa en videokamera och då tänkte jag om någon här på Viska kan rekommendera en bra videokamera som man kan köpa. Videokameran får kosta från kanske 7000 kronor upp till 20000 kronor nånting.
Mer
5 år 1 månad sedan #1134442 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om fotografering
Utomjordingen, jag håller tyvärr ingen större koll på videokameror så har inget jag kan rekommendera personligen. Men ta dig en titt på cyberphotos semipro-videokameror som finns listad här: www.cyberphoto.se/foto-video/videokameror/videokamera-semipro och kolla in de kameror som är märkta "Toppklass". Där kan man även se exempelvideos från varje enskild kamera.

En kamera som fått väldigt bra recensioner är t.ex. Sony FDR-AX100 för 14 990 :-

Mitt tips är annars att leta på prisjakt och pricerunner efter kameror i din nämnda prisklass och klicka för vilka egenskaper du önskar att kameran ska ha, t.ex 4K Ultra HD, bildstabilisator osv. Lycka till! :)