Hur är dina grannar?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135842 av Cosmos
Vet inte om det har förekommit en sådan tråd tidigare men det var i s f länge sedan.
Jag bor högst upp i ett femvåningshus. Mitt emot har jag ett hus på sex våningar så vi ser in till varandra, det gäller att ha bra gardiner.

Eftersom mitt hus är ett 55+-boende bor här bara "gamlingar". Hade bra kontakt med min granne under mig men han dog i cancer förra året. Två andra gamlingar har också dött, vad jag misstänker ytterligare en eftersom hennes namn inte står kvar på postfacket.

I huset finns olika typer av aktiviteter, t ex kortspelsklubb och syklubb (syjunta). På sommaren spelas här boule på bakgården, det grillas och gemensamma fester förekommer. Behöver jag säga att jag inte är med på något av det här.

Eftersom jag älskar musik så spelar jag högt och ljudligt. Vid ett tillfälle har jag fått klagomål. En gubbe med käpp och morgonrock stod och förklarade att "här bor det folk som sover vid den här tiden". Klockan var då över tolv, så jag stängde av. Spelar ju också själv, gitarr och sjunger plus klinkar lite grann på pianot jag fått. Tror inte mina grannar uppskattar mig. Men de hälsar i alla fall.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135843 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är dina grannar?
När jag flyttade in här var det mest äldre personer som bodde här. Sedan dess är det mest unga killar som köpt lägenheterna. Har inte någon närmare kontakt med någon i huset. Annars är det lugnt. Inga aktiviteter förekommer.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135846 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur är dina grannar?
Jag bor också i ett pensionärshus. Trivs med det. De är stillsamma och trevliga.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135849 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur är dina grannar?
Jag trodde inte du var så gammal Memphis!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135851 av Miika
Svar från Miika i ämnet Hur är dina grannar?
Jag har bra grannar tack o lov
Mer
5 år 2 veckor sedan #1135852 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur är dina grannar?
Har bra grannar, dom flesta gamla, jag är bland dom yngsta här.