Rösta inte på svarta gänget!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #48158 av
Moderaten och de övriga borgarna har med blandade resultat försökt framstå som det bästa alternativet för alla. Så är det naturligtvis inte, Deras grundideologi är vad den alltid varit, dvs den rika mannens politik. Deras politik har alltid gått ut på att försämra för de som redan ligger så att de som redan har kan vältra sig i mer pengar än de egentligen behöver. Vi med psykisk sjukdom tillhör redan de mest utsatta i samhället. Vad vi minst av allt behöver är ytterligare nedskärningar, sänkta ersättningsnivåer, höjda medicn och sjukvårdskostnader.
Jag säger inte att "vänsterblocket" är ett bra alternativ men i praktiken tyvärr det enda som finns.


Här är en artikel om vad borgarna tänker försämra i ett första steg, senare är jag övbertygad om att de gradvis kommer försämra för oss så att vi tillslut tvingas leva på anhöriga eller allmosor från "snälla" välgörenhetsföreningar bestående av fisförnäma östermalmstanter.

www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13668671.asp
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #48170 av Jocke
Tidningen försökte försvara alliansens politik. Alliansen vill sänka den ålderspensionsgrundande sjukersättningen från 100% till 80%. Sen pratade de om att arbetsgivarskatten ska sänkas för dem som har varit arbetslösa ett visst antal dagar, fnys!

Nog tycker jag alla här borde ha genomskådat alliansens politik, det är faktiskt inte så att dem flesta sjukpensionärer skulle vara kapabla att jobba heltid, vilket är alliansens främsta argument för att sänka ersättningarna. :twisted:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 6 månader sedan #48176 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Rösta inte på svarta gänget!
lånar tråden lite...
Jag har hört att skånepartiet är något främlingsfientligt parti... nån som vet om det stämmer?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #48198 av
Svar från i ämnet Rösta inte på svarta gänget!
det blir som i USA...vård för den som har medel att betala för den. ingen vettig människa borde rösta på moderaterna, men är man född med guldsked i munnen så...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #48229 av
Svar från i ämnet Rösta inte på svarta gänget!
Jag skulle skämmas om jag övervägde att rösta blått, varför gör inte de rika det, har de någon felkoppling i skallen eller nåt?
Mer
17 år 6 månader sedan #48253 av Admin1
Jag tänker rösta på socialdemokraterna för att inte sjukförmåner och förtidspensioner skall försämras. Många med schizofreni har dessutom låga pensioner varför de är extra känsliga för försämringar.