försämra för de fattiga och förbättra för de rika är det

  • liban
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48470 av liban
det är dom rika som tjänar på alliansen vi sjuka kanske blir tvugna att tiga på gatan eller jag kanske blir krimminel igen jag tycker attt det är orättvist mot sossarna och vi fattiga att fyra partier går ihop samlar sina röster alla mot sossarna det är fusk dom har fuskat detta är inte demokrati sossarna hade flest väljare ingen hade fler väljare än sossar vi är störst sossarn det är fusk nu har vi en politik i fyra år frammåt som går ut på att försämra för de fattiga och förbättra för de rika dom som är svenskar pratar svenska utan brytning kommer från rika fammiljer klarar sig men vi som dom svaga i sammhället som har haft en svår uppväxt och är sjuka svaga invandrare svenskar ska få det sämre vi ska bli drängar och piggor åt moderaterna
Mer
17 år 7 månader sedan #48472 av Nissegossen
japp! så är det...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • liban
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48478 av liban
ja så är det vi hojtar o vi skriker men vi når inte fram för vissa saknar öron i vårt snea land
Mer
17 år 7 månader sedan #48481 av almost distubed
Mer
17 år 6 månader sedan #48486 av Sylviaplath
De barn som har allt att vinna på skolreformerna är alltså de barn som har hårt pressade föräldrar (dålig ekonomi, brist på tid, bristande nätverk, sociala problem). Det är i de stökiga (ofta förorts-)skolorna ordningsbetygen gör skillnad.
Mer
17 år 6 månader sedan #48487 av Sylviaplath
Vad ställde samhället upp med? Jo, inlåsning och en tvångsvård som gav bestående men, förutom 'glömda' undersökningar. Medicin i massor - särskilt tung medicinering inklusive diverse tunga droger som borde gjort mig till läkemedelsmissbrukare. Så, kan någon av er ovan förklara för mig vad jag (eller vi) ska skämmas över? Varför tycker ni inte att även jag ska ha några egna pengar över? Tycker ni det skulle varit bättre om jag nu fick boendestöd, fick del i gruppbostad, var helt förtidspensionerad mm? Har ni inte skäl att vara tacksamma eller åtminstone se det som hedervärt att min rehabilitering inte tagit nämnvärt resurser från ER? Och kan inte ni unna mig några pengar alls över??? Hur sjyssta är ni egentligen?