tror ni kanske det kan kommit från intet efter läst det här?

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1180995 av Lelle
intet måste också ha sin början, det måste alltid börja med något och sedan blir till inget, men eftersom det innan varit något så går det bara då att intet kan ge något iallafall.

annan teori:
För det finns en själ och själ även i intet. En själ kan finnas i intet eftersom själ är underordnat konkret existens. Det är sneppet under att konkret finnas. Och när själen kommer loss då går det vidare till att bli något konkret och då finns det även flera egenskaper såsom tid, rum och materia.

annan enkel teori:

"det måste börja med något man inte tror är sant - för allt det som finns kan man inte tro är sant."

__

Det är det enda jag kan tro som bästa möjliga förklaring!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 6 månader sedan #1180999 av Geta
Det är vår intelligens som inte räcker till för att förklara det. Vi håller oss till de kända naturlagarna.
Mer
4 år 6 månader sedan #1181003 av Nissegossen
Om sig själv säger Gud jag är A och O första och sista bokstaven (Alfa, Omega) i Grekiska språket alltså Gud startar det hela samt springer fort nog in framtiden och möter de som lever då.
samt att han säger jag är den jag är, eller såsom den jag är. Vilket nog de flesta kan säga sig vara utan att för den skull utge sig för att vara Gud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1181004 av Lelle
kommer det från bibeln? bara undrar?
Mer
4 år 6 månader sedan #1181005 av Lelle
Mer