Vilken klassbakgrund har ni? Har det sjunkit sen när ni blev sjuka?

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1241392 av Clean
Jo idag ville jag köpa på Subway mackor till mej och min bästa vännen nånsin. Han var nedlåtande mot min vän och antydde hur jag kunde ha sånt sällakap. Min vän har varit hemlös i många år och så. Men vi mötte klassförakt. Han var jätteotrevligt. Han jobbar på Subway hur kan det vara så jävla märkvärdigt! När jag skulle betala så hostade jag medvetet i hans ansikte.

Hur kan han när jobbar på Subway tycka att min vän var för luffare för att få handla med mej och hur kan han tycka att jag har dålig sällskap. Vem är han? En jävla uppblåst nolla.

Enligt killen på Subway var vi för ofina att handla där. Sinnessjukt
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Clean.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241396 av Geta
En gång var jag på ett café med en kompis från psykiatrin som var väldigt överviktig. En personal där behandlade henne nedlåtande.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241397 av Fantasio
Jag var en gång in i en kiosk med kompisen, han skulle tippa. Då kommer killen från kassen och bad mig gå, jag såg sjaskig ut. Ytterst förolämpande!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241410 av Clean
Men Fantasio det är så enkelt att döma utifrån kläder? Jo, jag brukar se sjaskig ut och blir ofta tagen för hemlös men jag har blivit aldrig så respektlöst behandlad. Min vän säger åt mej att glömma det. Han på Subway var afrikan och västerlänningar och amerikanare har förslavat hans folk och han beter sig som en jävla överklass västerlänning. Helt sjukt. När dom var för ofina att åka buss och sitta vart dom ville en gång i tiden och han beter sig som en västerlänning som är för fin för oss och hans Subway är för fin för oss. Försvenskade afrikaner beter sig kolonialt ! Helt absurt!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241414 av salig
har gått alla klasser förutom dom fyra sista månaderna i gymnasiet:tänk
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241417 av Clean
Jo salig det handlar inte om vilken klass du har som utbildning utan mera dom hierarkieska värde socialt och i samhället.