Vilken klassbakgrund har ni? Har det sjunkit sen när ni blev sjuka?

Mer
4 år 2 veckor sedan #1241553 av Geta
Jag smälter in bland medelklassen, när jag uppträder som kulturtant. Under mitt liv har jag tillhört många olika klasser.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1241557 av Clean

memphis skrev: Jag kommer från övre medelklassfamilj. Min pappa är läkare och min mamma är journalist. Min farfar var rektor och mina morföräldrar var grundskollärare. Själv har jag gjort en klassresa nedåt. Tillhör nu bottenskrapet. Har aldrig haft nån riktig karriär, jobbat för pengar i slutet på månaden. Har umgåtts med den sk undre världen en hel del.


Vem i familjen brås du på? Hela min släkt är undrevärlden. Yrkesmördare, torpeder och krigare. Varenda polis i landet som kan sitt jobb känner till mitt efternamn. Vilket skapar problem för mej som inte är kriminell mer än sofistikerade ekonomiska brott än den vanliga yrkeskriminella. Som kreditförfalskning som kan aldrig bevisas och kapade identiteter. Har du varit med om det enligt dina erfarenheter i den undre världen va? Åkte första klass regelbundet till Amsterdam och London mfl ställen. Det här var i min ungdom. Idag sysslar jag inte med det. Däremot har jag en armé av soldater på 2000 som jag kan kalla in. Så lite buse är jag nog fortfarande. Livet handlar om liv och död för mej. Och i krig kan jag slå till som ett av det värsta i världskartan. Dedu.

I min klassbakgrund började med att mamma och jag bodde i husvagn när jag var barn. Så undre underklassen. Men jag har arbetat hårt till att leva första klass i min ungdom.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Clean.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241564 av Geta
memphis,

Är det på grund av drogerna som du har dragits till undre världen? Man kan få kontakt med fula fiskar om man till exempel är aktiv hos RSMH.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241594 av memphis
Jo Geta, det var pga drogerna. Ska man ha tag på droger blir man automatiskt indragen eftersom marknaden är helt svart. Därför tycker jag det vore bra med ett system som i Californien, där cannabis säljs helt lagligt. Det skulle jag gilla för min egen personliga del.

Men jag var aldrig direkt kriminell förutom när det gällde skaffa droger, och jag och min pojkvän importerade ibland hasch från Danmark och sålde till bekanta för att kunna röka själva. Men jag har inte begått andra brott än det.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1241595 av Richard
Är uppväxt i (övre) medelklassen. Villa i fint område, sist den såldes gick den på 4 mille. Föräldrar med "fina" jobb. Jag blev dock industriarbetare o bodde i hyreslägenhet efter gymnasiet.

Men nu, som sjukskriven tillhör man väl automatiskt underklassen... :tänk Men man svälter ju inte!

Vad gäller kläder så bryr jag mig inte, reagerar aldrig på folks kläder o märken. Bryr mig inte om jag tar på mig en Moncler-piké eller turist-T-shirt med humoristiskt tryck. Har fått mina Moncler-kläder (en jacka o 2 piké-tröjor) i present.

Vad gäller det som hände på Subway, skulle du nyst i deras matlådor, o hoppas på att de konkar nu i coronatider...
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Richard.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 2 veckor sedan #1241596 av Jocke
Själv hör jag jag nog till medelklassen, tack vare pappa som jobbade som tjänsteman inom industrin och fixade ett sommarjobb till mig som sedan fortsatte ett par år! Men min grundpension är väldigt låg, men tack vare bostadstillägget och handikappersättningen, så har jag numera ganska gott ställt.

Men psykiskt så är jag nog klassad till de som förväntas ska klara sig på egen hand, vilket jag inte gör! Har den förmånen att ha en bra boendestöd!

Vars är världen på väg?