Lösa livet

Mer
3 år 4 månader sedan #1299827 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet

memphis skrev: Det är väldigt jobbigt att flytta. Men samtidigt är det kul och spännande. Hoppas du hittar en bra lägenhet Melody!


Tack Memphis!
Mer
3 år 4 månader sedan #1299844 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Lösa livet
Visst finns det jobb på 25 procent! Som Zoidar skrev, att vara timanställd som ledsagare eller/och kontaktman t ex brukar vara fritt att välja hur mycket man jobbar, eller också får man ett fast belopp varje månad. Undersök detta på platsen där du bor.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299860 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lösa livet
Tidningsbud kan vara på 25 %. Men man kan få hjälp att hitta jobb för med psykisk sjukdom kan arbetsgivaren få lönebidrag, som kan vara ganska stort och därför är de intresserade av sådana anställda.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299907 av memphis
Svar från memphis i ämnet Lösa livet
Vid lönebidrag är det väl mest arbetsgivaren som tjänar på det eller? Tror att lönen är ganska liten när man får lönebidrag, men jag är ingen expert. Jag kanske tänker på nåt annat, typ praktik.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1299948 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet
Jag har svårt att åka kollektivtrafik. Då pratade sjukvården om att få färdtjänst. Tänker att det kostar en massa pengar för kommunen.

Tror inte det är bra lösning med att jobba och ha färdtjänst till jobbet, verkar galet.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Melody.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1299949 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösa livet
Tycker det är rimligt om din sjukdom hindrar dig att ta buss att du får färdtjänst.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.