Språkfascist

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1304166 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Språkfascist
etnicitet heter det inte "ras" geta. låter så grovt att säga "ras".
Mer
3 år 3 månader sedan #1304168 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Språkfascist
Det som är så konstigt är att pronomen numera inte behöver preciseras men att samtidigt har kön aldrig varit så viktigt som nu. Tänker på kvotering och kampen för lika lön t ex. Flickor i rosa, pojkar i blått, aldrig så viktigt som nu. T o m Fi anger sin loga i rosa.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1304172 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Språkfascist
den rosa färgen står för kamp och motstånd inte för att det är en flickfärg.
Mer
3 år 3 månader sedan #1304174 av wasp
Svar från wasp i ämnet Språkfascist
Här i stan säger många tröck istället för tryckte. GH mål (Gästrike Hälsinge). Typ, liksom alltså! Sale, outlet 70 percent off! Alla skyltar i gallerian här i stan är på engelska! Varför inte skriva realisation, men fråga en 13 åring så fattar de inte, men sale det vet de vad det betyder! Anglofieringen av svenskan har gått för långt!
Mer
3 år 3 månader sedan #1304176 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Språkfascist
Rosa är ingen kampfärg som rött och även orange är. Dessutom får man se till hur rosa används i praktiken och i vardagen. Tror inte småflickorna på lågstadiet tänker på kamp när de tar på sig sina rosa jackor.
Mer
3 år 3 månader sedan #1304192 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Språkfascist
Terminologin har spårat ur. Var och en får skriva precis som de tycker. Traditionell Svenska beskriver saker som det är. Jag själv stör mig både gay och flator, som inte känner sig hemma i sitt kön. Varför ta så stor hänsyn till kön? Jag föredrar ordet människa, duger inte det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum