Livets och tillvarons realiteter

Mer
3 år 3 månader sedan #1306486 av Bosse
Bästa viskas-vänner, här är några saker, jag har publicerat på det sociala mediet Facebook TM.

"Aktiebörsen, vädret och humöret är alla föränderliga".
"Kapitalet, energin samt tiden är begränsade".
Det allra svåraste arbetet är att vara framtidsforskare, och de lite lättare meteorolog och FN:s generalsekreterare.
"Allt vad I viljen människorna skola gören eder, det skolen I ock gören dem". Jesus
"Självgodhet är studiernas värsta fiende". Mao tse Tung
"Livet är inte programmerbart". Bosse själv


En dator rättare benämnt datamaskin, är en maskin som inte kan tänka, men har en stor kapacitet att göra oerhört snabbt logiska slutsatser, Själv anser jag som f d IT-proffs att s k artificiell intelligens förkortat AI, är ett affärsmässigt varumärke och absolut ingen vetenskaplig fackterm. Upprinnelsen till mina privata stora svårigheter, att jag fick PSS, var att jag var i tron att jag var den nye Albert Einstein! En mycket trevlig klinisk psykolog, ni, alla fall en del av er, vet säkert vem jag syftar på, sa till mig följande: Bosse, försök inte att finna någon teknisk lösning på dina känslomässiga problem! Mina bussiga och rekorderliga läkare har hjälpt mig så oerhört mycket, anser i alla fall jag själv! "Man tager, det man haver"!!

En riktig GOD JUL och ett riktigt GOTT MYT ÅR vill jag önska er alla!! B E
Mer
3 år 3 månader sedan #1306492 av Geta
Hej Bosse!



God Jul och Gott Nytt År!
Mer
3 år 3 månader sedan #1306524 av Admin1
Intressanta citat, Bosse och tänkvärda.
God Jul och Gott Nytt År!