Rökning

Mer
3 år 2 månader sedan #1315586 av Richard
Svar från Richard i ämnet Rökning
Klarar inte målet på max 20 idag... :(
Har varit igång sen kl 05:30 hela dagen o har studerat mycket, då måste man ta välförtjänta pauser. Har rökt 16 eller 17 cigg nu o det är 5 timmar kvar på dygnet. Det blir inte ens en i timmen om jag ska klara målet!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1315590 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning
Richard, visst är det lattjo att man hela tiden söker anledningar att röka? Nu har jag dammsugit, nu tar jag en cigg. Nu har jag varit till mataffären, nu tar jag en cigg. Röka fast man egentligen inte är sugen, det är vad jag gör.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315599 av Richard
Svar från Richard i ämnet Rökning
Jo, det är ju så...
Mer
3 år 2 månader sedan #1315679 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rökning
Med Champix eller Zyban tabletter ökar chansen att sluta röka kraftigt och till 50 %.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1315684 av Richard
Svar från Richard i ämnet Rökning
Zyban är samma sak som Voxra, om jag skulle be min psykiater om det? Det är antidepressivt.
Men jag har pratat med honom om det, vill minnas att jag hade behövt sluta med Venlafaxin då.

Men då ber jag vårdcentralen om Zyban, så märker han inget...
De skriver ut allt jag ber om utan att bry sig! De kollar inte ens interaktioner med mina psykofarmaka.

EDIT: Det blev 21 cigaretter igår.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 2 månader sedan #1315736 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rökning
Röka är liksom snus ett onödigt beroende. Det värsta tycker jag är det psykologiska suget. Vanan liksom. En slags respit i tiden. När man tar en snus liksom en cig tänker jag mig. När jag slutat snusa tidigare har jag tillåtit mig ett övergångsbeteende. Tuggummi, godis eller något. Nu är mitt övergångsbeteende från siberia snus till kaliber mycket svagare snus. Känner noll abstinens men har kvar beteendet. Snusbeteendet. Ska knäcka det med. Tids nog.