Sexuell dysfunktion

Mer
3 år 2 månader sedan #1316027 av Challe
Nån mer än jag som lider av detta? 
med sexuell dysfunktion menar jag för mig själv avsaknad av sexdrift och att inte kunna få orgasm. Stendöd med andra ord.
Hur har ni löst det?
tar 4 mg risperdal tablett och 400 mg abilify maintena spruta en gång i månaden. 
Har ni bytt medicin och återfått sexdriften?
Mer
3 år 2 månader sedan #1316055 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sexuell dysfunktion
Sänkte dosen fick i gång sexdriften ett tag, men dosen var innan så fininställd att när jag sänkte dosen blev jag psykosbenägen. Höjde dosen mer än vad som behövdes nu har jag svårt att få stånd och jag får inte till det. Detta tros lägre dos igen, men har varit kort tid. Så rådet är sänkt dos, med läkares tillåtelse. Det har jag haft hela vägen. Kan i samråd med ssk höja/sänka dosen på Trilafon injektionen med ett streck på sprutan från 0,7ml till 0,6 ml (108mg/ml )

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1316059 av Challe
Svar från Challe i ämnet Sexuell dysfunktion
Läkaren skrev i journalen att sänkning av risperdal kan övervägas om jag mår bra över tid. Hoppas kunna testa det i år 
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316065 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sexuell dysfunktion
Rådet jag ger dig är prata med läkaren om att få ta ett blodprov och mäta halten medicin i blodseum där kan läkaren se om du är inom det terapeutiska fönstret, har du höga värden be läkaren om lägre dos, men fortfarande inom det terapeutiska fönstret.

Challe skrev: Läkaren skrev i journalen att sänkning av risperdal kan övervägas om jag mår bra över tid. Hoppas kunna testa det i år
 

Givetvis, sex är en del av livet, be att få ta ett blodprov och mäta halten medicin i blodserum, det snarast möjligt du skall inte gå så här.

Sedan är det ökänt att antidepressiva sätter ned sexdriften till Noll åtminstone på kvinnor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1316072 av Challe
Svar från Challe i ämnet Sexuell dysfunktion
Läkaren föreslog även byte till Olanzapin men den går man ju upp så fasligt i vikt i så jag avböjde

Antidepressiva tar jag inte

Finns det några kvinnor här med detta problem?
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316080 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sexuell dysfunktion
Du har PM Personligt meddelande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum