Slit och släng!

Mer
3 år 1 månad sedan #1320073 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slit och släng!
Jag väger samma som jag vägde för 25 år sedan. Kan ha alla mina kläder. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1320097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Slit och släng!
Gammalt skämt hört på Engelska på krogen. Det var tullkontrollen först Svenskan och hon hade 3 par trosor Tullaren sade 3 par, ja, måndag onsdag lördag. Sedan kom Franskan 7 par, där var svaret Mån, tis osv sedan kom Engelskan och hon hade 12 par 12 Par! och svaret var januari, februari...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1320180 av Hope
Svar från Hope i ämnet Slit och släng!
Jag älskar kläder. Slänger bara när det är slitet mycket eller trasigt. Jag shoppar nya kläder en gång per månad.

Jag älskar antikviteter och prylar från secondhand eller loppisar. Dom flesta saker är gammalt och antikt. Tex har jag soffa och fåtölj från 1700 talet.

Det enda som är modernt är köket och alla tekniska prylar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1320181 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slit och släng!
Har också möbler från 1700-1800-talet.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1320186 av Hope
Svar från Hope i ämnet Slit och släng!
Fint att höra Geta! Jag iaf trivs bättre med prylar och möbler från antikaffär, secondhand och loppisar. IKEA känns för sterilt och har ingen karaktär. Det har sina stora charm och mysighet med antikt och begagnat.
Mer
3 år 1 månad sedan #1320227 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Slit och släng!
Tar till vara vad folk slänger, fullt fungerande saker t.ex. brödrost, smörgåsgrill, våffeljärn, infusionsbryggare, datorer annat. Datorer äldre går bra att använda även om de är lösenordsskyddade. Detta eftersom jag inte använder Windows utan installerar Linux modernt och uppdateras till år 2025, räknar inte med att datorerna fungerar då.

Drar mig inte för att använda det, detta efter att ha diskat det, går bra att använda detta då det går till återanvändning, istället för att slängas till återvinning. Bra för mig, sparar kostnader för samhället, resursslöseri, bara winwin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum